Jak wiadomo tworzenie stron, a w szczególności sklepów internetowych niesie ze sobą konieczność przyjmować rozwiązań, które nakierują ruch lub zwiększą zyski ze sprzedaży. Właśnie tutaj pojawia się nasze zagadnienie z tematu, otóż w przypadku sklepów pojawiają się rozwiązania, które swoje największe sukcesy marketingowe 'świętowały' właściwie do 2010 roku, chociaż i dziś jest sporo takich aplikacji, które działają na tych platformach i umożliwiają dodatkowe pozyskiwanie klientów przez tychże.
Co zatem może być zagrożeniem w stosowaniu programów afiliacyjnych? Niewątpliwie nienaturalne linki, które posiadają anchory ustawione ściśle rzecz ujmując pod SEO. To co kiedyś przechodziło bez większego echa i Google to może i ignorowało, dziś może wpędzić w problemy nie jednego posiadacza sklepu internetowego. Jesteś zainteresowany analizą tego zagadnienia? Zapraszamy do lektury!
Tak się składa, że mnóstwo firm posiada jako kooperantów właśnie systemy afiliacyjne, które jak się okazuje często gęsto posiadają taką praktykę, iż można w nich ustawiać linki bezpośrednio na anchory docelowe, które mają być pozycjonowane. Mnóstwo osób mimo tego, że posiada jakąś wiedzę i zleca pozycjonowanie osobom z zewnątrz, to jednak nie uzgadnia takich kwestii z tymi firmami i samodzielnie na własną rękę stosuje te systemy w takiej właśnie wersji nie zdając sobie sprawy z tego faktu, że w ten sposób czynią szkodę swojej stronie i dodatkowo utrudniają pracę firmie, której zlecili to zadanie do wykonania.
Problem powinien się wydawać oczywisty tym osobom, które są zorientowanie w temacie, mogą snuć jakieś domysły, ale jak wiadomo nigdy do końca nie można dociec źródła pochodzenia linków, chociaż są różne sposoby, w każdym razie warto jest mieć możliwość analizy zagadnienia na bieżąco, bo może się czasami okazać, że ktoś z systemu afiliacyjnego właśnie linkuje do strony klienta i jak nie trudno się domyślić, może to spowodować wpadnięcie domeny w filtr.
I jeszcze pokrótce kwestia sprawdzania linków, jak wiadomo bo trzeba jakoś przeanalizować zagadnienia linków prowadzących do strony, zatem warto jest mieć na względzie takie narzędzia jak:
Google Search Console – podstawowe narzędzie dla każdego chyba kto korzysta z wyszukiwarki Google;
BackLink Watch – to narzędzie jest bardzo dobre, pokazuje linki nawet te, których już w zasadzie fizycznie nie ma, niemniej jednak dla tych, którzy chcieliby sprawdzić z jakiego źródła działał ktoś aby zaszkodzić domenie, może właśnie tutaj to sprawdzić;
Ahrefs – też dobre narzędzie, które warto wypróbować, posiada mnóstwo funkcji i jest zdecydowanie najbardziej rozbudowanych zewnętrznym narzędziem z jakim się spotkaliśmy.
Niewątpliwie dogłębna analiza zagadnień, które tyczą się kwestii analizy linków może w dużej mierze ustrzec Twój serwis od większych tarapatów związanych z wpadnięciem domeny w filtr. W dobie tak ogromnej konkurencji na rynku i konieczności ponoszenia ogromnych kosztów na działania związane z SEM, w tym oczywiście jedne z największych związanych z pozycjonowaniem, samodzielne sprawdzanie zaplecza technicznego Twojej firmy pozycjonerskiej może ustrzec Ciebie od wielkich problemów w przyszłości. Pamiętaj o tym drogi Czytelniku!
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)