Każde zmiany w prawie niosą ze sobą konieczność dostosowania się do nich. Niejednokrotnie wszelkie zmiany są aktualizowane na bieżąco w ramach elektronicznych systemów aktualizacji treści na stronach rządowych oraz na nośnikach danych, gorzej jest już z kwestiami praktycznego wprowadzania zmian w życiu prywatnym obywateli.
Tutaj już mogą być problemy, a znając polską rzeczywistość zdajemy sobie wszyscy sprawę z tego, że odnalezienie się w gąszczu informacji prawnych i administracyjnych, nie jednej osobie przysparza mnóstwo stresów nie jednej osobie. A jak ma się kwestia zmian prawa w działaniach marketingowych? O tym postaramy się dziś napisać pokrótce poruszając kwestię zmian w RODO. Zapraszamy do lektury!
RODO to rozporządzenie o ochronie danych osobowych, które narzuca przedsiębiorcą konieczność odpowiedniego gromadzenia, przetwarzania oraz zarządzania danymi związanymi z danymi osobowymi. Jak wiadomo w sferze przesyłu danych przez łącza internetowe i gromadzenia tychże na serwerach sprawa może być naprawdę wymagająca szczególnego bezpieczeństwa aby nie narazić obywateli na negatywne skutki związane z wypłynięciem tychże danych w sieci i przechwycenie ich przez niepowołane osoby.
Mogłoby by się wydawać, że obostrzenia są spore, ale mimo wszystko można by zaryzykować stwierdzenie iż ustawodawca podszedł do tematu bardzo spokojnie i nie ma obaw do tego, że nie wiele firm będzie w stanie sobie z tym poradzić.
Jeśli chodzi o główne kwestie, na które musi zwrócić każdy przedsiębiorca aby spełniać wymogi RODO to obowiązki:
Informowania o następstwach wyrażenia zgody na gromadzenie i przetwarzanie danych;
Napisania wszystkiego w kwestii wyrażenia zgody językiem zrozumiałym dla przeciętnego użytkownika sieci;
Poinformowania o możliwości usunięcia danych w każdej chwili na wyraźne życzenie osoby wyrażającej zgodę.
Jak wiadomo nie dostosowanie się do tych wymogów i zajmowanie się content marketingiem bez odpowiedniego przygotowania w kwestii bezpieczeństwa danych, i beztroskie prowadzenie list mailingowych może wiązać się z nałożeniem kar przez organ regulujący te kwestie, dlatego warto jest zadbać o właściwe treści regulaminów i polityki prywatności serwisów.
Jeśli jesteś blogerem albo prowadzisz swoją małą firmę, w której posiadasz możliwość serwowania informacji w ramach różnych systemów mailingowych warto abyś zadbał o te kwestie czym prędzej.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)