Jak wiadomo czerpanie wiedzy z zakresu SEO i SEM to ogromna przyjemność, ale i wyzwanie, wyzwanie, które warto podjąć jeśli chce się osiągnąć naprawdę wysokie pozycje w wyszukiwarce dla witryn swoich oraz swoich klientów.
Wychodząc naprzeciw niejako oczekiwaniom niektórych osób żądnych wiedzy jak i mając na względzie konieczność zgłębienia pewnej materii, postanowiliśmy co jakiś czas przedstawić Wam drodzy czytelnicy serię MINI KURSÓW, w których to będziemy poruszać szersze zagadnienia wymagające większego nakładu czasu i zaangażowania własnego w dany projekt.
Jak wiadomo postawowe działanie jakie należy na początku przedsięwziąć to standardowo rejestracja, dodanie i weryfikacja strony, po tym kroku ukaże nam się panel GSC, w którym mamy poszczególne opcje. Poniżej przedstawmy podstawowe dane:
- witryna jest zainfekowana złośliwym oprogramowaniem - tego chyba nie trzeba tłumaczyć, że należy przedsięwziąć kroki mające na celu usunięcie problemu, często kończy się to aktualizacją oprogramowania i zastosowaniem różnych łat bezpieczeństwa. Trzeba pamiętać, że im szybciej się tym zajmiemy, tym lepiej, ponieważ wyszukiwarka zaniża pozycje takich stron, które prowadzą do infekcji użytkowników, często też oflagowuje takie strony i je blokuje aby nie narażać innych na problemy, Pisaliśmy o tym w artykule : Google a komunikaty : Ta witryna może wyrządzić szkody na Twoim komputerze lub Ta witryna mogła paść ofiarą ataku hakerów.
- googlebot nie może uzyskać dostępu do witryny – taki komunikat pojawia się najczęściej gdy jest problem z serwerem oraz domeną,
- informacja o usunięciu treści z wyszukiwarki.
- Dane strukturalne – tutaj możemy spojrzeć na to jak zaimplementowane są dane strukturalne na naszej stronie i ewentualnie wyeliminować różne błędy, jak wiadomo prawidłowo skonfigurowane dane strukturalne na twojej stronie pozwolą Ci skorzystać z dodatkowych funkcji w wyszukiwarce takie jak np. SiteLinks SearchBox i tak dalej,
- Karty rozszerzone – umożliwiają sprawdzenie poprawności implementacji w serwisie tak zwanych Rich Cards, które umożliwiają prezentację danych z witryny w formie karuzeli w organicznych wynikach wyszukiwania
- Marker danych – możesz wskazać googlebotowi gdzie znajdują się mikro dane, tak aby wyszukiwarka mogła pobierać dane i je wyświetlać w wynikach wyszukiwania
- Przyspieszone strony mobilne AMP – ta opcja umożliwia sprawdzanie jak funkcjonują strony i jakie są błędy związane z wdrożeniem tego typu przedsięwzięć
- Udoskonalenia HTML – ta zakładka jak wiadomo pozwala sprawdzać wszystkie błędy związane z naszym HTML na stronie;
- Linki do Twojej witryny – jest to liczba linków prowadzących do witryny,
- Linki wewnętrzne – prezentuje liczbę jak sama nazwa wskazuje linków wewnętrznych dostępnych na poszczególnych podstronach serwisu, tutaj też można sprawdzić czy są nałożone kary ręczne na domenę,
- Kierowanie międzynarodowe – tutaj możesz ustawić kraj docelowy użytkowników strony a dodatkowo też poprawność wdrożenia na stronie tagów hreflang,
- Obsługa na urządzeniach mobilnych – umożliwia jak nie trudno się domyśleć sprawdzanie wyświetlania się strony na urządzeniach mobilnych;
- Błędy indeksowania – tutaj można znaleźć informacje o szeregu podstronach 404, błędach serwera i dostępności strony www,
- Statystyki indeksowania – dane dotyczące aktywności robota w ostatnich 90 dniach,
- Pobierz jako Google – ta opcja pozwala niejako zmusić robota Google do szybszej indeksacji danej podstrony. Korzystając z tej opcji można też pobrać wersję stacjonarną i mobilną i porównać je ze sobą,
- Mapy witryn – tutaj można sprawdzić postęp indeksacji stron zawartych w pliku .xml,
- Tester pliku robots.txt – sprawdza poprawność pliku i to, czy witryna nie jest zablokowana.
Trzeba przyznać, że narzędzia dla webmasterów zwane Google Search Console stanowią wspaniałe rozwiązanie, które pozwala w sposób dogłębny na bieżąco analizować zachowania naszej witryny w sieci, a dzięki temu pozwala na pokierowanie działaniami optymalizacyjnymi w odpowiedni sposób. Każdy kto chce odpowiednio zarządzać swoją stroną internetową i mądrze kierować działaniami optymalizacji niewątpliwie w Google Search Console znajdzie podstawowe narzędzie, którym będzie mógł zarządzać swoim projektem.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)