Internet daje ogromne możliwości, zarówno dla tych którzy chcą etycznie budować społeczność międzynarodową Internetu, jak i dla tych którzy niestety nadużywają naszego zaufania i żerują na ludzkiej naiwności. Właśnie dlatego, że jest ta druga grupa ludzi trzeba pamiętać każdego dnia o tym aby nasze zabezpieczenia były aktualne zarówno na komputerze lokalnym, urządzeniach przenośnych, jak i na serwerze i stronach www. Jednym z takich zabezpieczeń jest stosowanie wdrożenia SSL, które poprawia bezpieczeństwo na naszych platformach.
Nie wdając się w detale związane z instalacją, w niniejszym opracowaniu napiszemy Wam pokrótce jak dokonać sprawdzenia SEO po wdrożeniu SSL u was. Zapraszamy do lektury!
Jak wiadomo opracowanie im krótsze tym lepsze, ważne że zawiera konkrety, które pozwolą osiągnąć efekt zamierzony. Postaramy się Wam zatem standardowo w punktach przekazać jak sprawdzić poprawność wdrożenia SSL, gdzie i na co zwrócić uwagę odnośnie kwestii poprawności SEO:
Https – jak wiadomo poprawne wdrożenie SSL wiąże się z opcją wstawienia przez przeglądarkę w pasku zadań dodatkowych małych ikonek, mogą one przyjąć postać zielonej kłódki, żółtego znaczka z wykrzyknikiem w kółku oraz czerwonego trójkąta również ze znakiem wykrzyknika. Jak się pewnie domyślacie zielona opcja wskazuje na to, że wszystko jest poprawnie wdrożone, żółte nakazuje dokonać kilku poprawek, zaś czerwony mocno sugeruje aby dokonać solidnych zmian;
301 – jak wiesz ważne jest to aby sprawdzić też czy adresy http są poprawnie przekierowane na https;
Adresy kanonicze – to kolejna sprawa → czy <rel=”canonical” href=”adres www”>, która wymaga sprawdzenia;
JPG, CSS – warto zwrócić uwagę na aktualizację danych związanych z linkami wewnętrznymi oraz innymi zasobami;
Search Console – niewątpliwie warto jest zwrócić uwagę na to, żeby i tam zaktualizować ustawienia strony;
Mapa strony – nie da się ukryć, iż również na to powinniście zwrócić uwagę, dla przypomnienia – nie zapomnijcie też o mapie dla grafik – osobnej, która umożliwi lepsze SEO dla samej grafiki;
Linki przychodzące – nie zapomnijcie też i o tym aby te linki zaktualizować.
Niby sprawa prosta i nie wymaga wiele zaangażowania czasowego, a jednak o tak błahej sprawie zapomina wielu właścicieli stron i mocno na tym ubolewa sprawa SEO. Owszem, Ci którzy posiadają profesjonalne usługi prowadzone przez rzetelne firmy z branży SEM nie powinni (bynajmniej teoretycznie) się o nic martwić, gorzej jest jak ktoś jest laikiem i wdrożył sobie SSL we własnym sklepie i potem nie będzie wiedział co dalej. Właśnie m.in. dla tych osób powstał ten krótki tutorial. Mamy nadzieję, że będzie przydatny nie jednej osobie, a w razie gdybyście mieli jakieś większe problemy to możecie się zwrócić o pomoc z tym do naszej firmy.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)