Jak wiadomo polskie przysłowie mówi: „reklama dźwignią handlu” i pewnie jest w tym bardzo wiele prawdy, bo bez promowania tego co się chce komuś zaoferować może być ciężko, chociaż niektórzy twierdzą, że dobrych produktów i usług nie trzeba reklamować, bo same się promują przez pocztę pantoflową. Tak czy siak warto jednak powiedzieć, że przesyt na rynku podmiotów prowadzących firmy i duża konkurencja z tym związana narzuca niestety konieczność podejmowania działań celem reklamowania swoich produktów i usług. Jeśli chodzi o formę reklamowania związaną z Internetem to sporo już na ten temat już napisaliśmy na naszym blogu, teraz warto jest co nieco napisać o standardowych formach reklamy i porównać je z tymi, które mają miejsce w sieci. Zapraszamy do lektury!
Nie da się ukryć, iż każde środowisko ma jakieś swoje specyficzną charakterystykę, w sieci Internet ludzie przyjmują formę komunikacji właściwą tej właśnie wirtualnej rzeczywistości natomiast w świecie realnych tradycyjne formy przekazu ustnego albo spisanego tudzież cyfrowego narzucają inne konieczne standardy przekazu. Co zatem jeśli chodzi o formę reklamy standardowej? Oto przykłady tego co możemy ujrzeć tu i ówdzie w realnym świecie:
Billboardy – jak wiadomo jest to jedna z form reklamy, która bardzo mocno przyciąga uwagę każdego przechodnia albo przejeżdżającego jakąś trasą. Dlatego jeśli ktoś myśli o tym aby zaistnieć na szerszą skalę powinien koniecznie pomyśleć o tym, żeby zamieścić w dobrym miejscu swoją reklamę typu billboard. Jest tylko jedna uwaga – taka reklama jest bardzo droga, dlatego trzeba mieć naprawdę zasobny portfel. Ceny zaczynają się od ponad 1000 złotych za billboardy kroju 2x2 metra do paru tysięcy za większe formaty dwustronne. Jeśli chodzi o ich odmiany to można wyróżnić tutaj: statyczne, mobilne, przestawne, ścienne. Z tego typu reklamy korzystają głównie duże firmy, którym zależy na dotarciu do szerokiego grona odbiorców;
Ulotki – tradycyjna i bardzo stara metoda reklamowania, która jak wiadomo ciągle cieszy się sporym zainteresowaniem. Kolportaż tego typu reklam ma miejsce w większych i mniejszych miastach i trzeba przyznać, iż mają one słabą „siłę przebicia”, a stosowane są głównie przez mniejsze firmy działające na rynku lokalnym, które dodatkowo chcą na takiej ulotce zawrzeć jeszcze jakieś informacje w stylu zniżki itp. Dużym plusem takiej reklamy jest stosunkowo niski koszt ich wydrukowania i kolportażu;
Ekrany LED – jak wiadomo ta forma reklamy pojawiła się na dobre w polskim krajobrazie parę lat temu i cieszy się coraz większym uznaniem. Koszta związane z samą publikacją i obsługą tego typu reklam nie są spore, dlatego zainteresowanie nimi jest ogromne. Tego typu reklamy można spotkać w tramwajach, autobusach, oczywiście na mieście oraz poza miastem na wysoko ustawionych konstrukcjach, na których zwykle montuje się też tradycyjne billboardy. Niektórzy twierdzą, że reklama ta jest mało skuteczna bo nie zawiera dźwięku i szybko poruszające się obrazki na ekranie nie spełniają swojej roli, niemniej jednak jest to błędne bo krótkie informacje wyłapuje ludzki mózg i nie powinno być problemu z zapamiętaniem takiego przekazu;
Telewizja i radio – te tradycyjne formy reklamy znane są już od wielu lat, jak wiadomo tego typu reklama ma najszersze grono odbiorców dlatego warto jest pamiętać o możliwościach jakie daje, niemniej jednak trzeba liczyć się z tym, że za profilowaną reklamę, która w godzinach szczytu może dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej trzeba zapłacić dziesiątki jak nie setki tysięcy złotych, a być może i w niektórych przypadkach i więcej. Jeśli chodzi o radio sprawa wygląda podobnie, ale z racji tego, że radio ma mniej odbiorców niż telewizja ceny są niższe i zasięg też jest na pewno mniejszy.
Ogólnie praktyka pokazuje, że wiele osób, które zajmują się marketingiem stara się maksymalnie wykorzystać nowoczesne metody promocji w Internecie, bo jak pokazują statystyki najmłodsi odbiorcy coraz częściej korzystają tylko i wyłącznie z Internetu aby oglądać telewizję przy okazji wykonywania różnego rodzaju innych rzeczy w sieci Internet, tutaj oczywiście wiedzie prym YouTube i social media.
Jak wiadomo jest to ogromny potencjał, który będzie zyskiwał sobie coraz większą rzeszę entuzjastów, ale na dzień dzisiejszy nie można zapominać też o starszej widowni i starszej części społeczeństwa, która raczej odbiera bardziej tradycyjne formy reklamy i stąd też napisaliśmy o tym w naszym artykule.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)