Jak wiadomo to co się dzieje w wyszukiwarce internetowej od strony algorytmu ciągle narzuca niejako konieczność doskonalenia tego co się aktualnie robi w kwestii SEO i bardziej szeroko pojętego SEM. Nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach aby odnosić sukces w tej branży należy koniecznie mieć zgrany zespół albo samodzielnie zajmując się jakąś ilością projektów na pewno wkładać w to bardzo dużo wysiłku i doszkalać się nieustannie. Jak zatem pojawił się nowy rok 2019, to i pojawiły się nowe wyzwania. Jak wiadomo Google ciągle dokonuja jakichś drobnych poprawek w algorytmie i nie informuje o tym społeczności Internetu, ale dokonuje też większe zmiany, o których informuje – i tak np. ostatnio w marcu była kolejna zmiana. W niniejszym artykule przedstawione zostaną aktualne trendy na cały rok 2019 i niewątpliwie nie jedna osoba z Was doczyta tutaj coś ciekawego, być może nie jedna osoba już czytała ten artykuł w wersji anglojęzycznej, ale jeśli nie – to zapraszamy do lektury!
Jak wiadomo tendencja do tego aby tworzyć treści tworzone pod same roboty Google już odeszła do lamusa, o czym zdają się nie pamiętać nawet niektórzy nie do-edukowani eksperci SEO, niemniej jednak warto jest jeszcze raz uświadomić ludziom, iż Google teraz rankuje lepiej te treści i strony, które są pisane pod wymagania społeczności sieci internetu. To jak ocenia i dowiaduje się o tym co jest czytane i pożądane można nazwać „rankbrain”, jest to element algorytmu Google, który sprawdza jaka jest interakcja użytkowników z treściami w sieci, czyli tym co jest wyszukiwane.
Jak też możemy doczytać u źródła (bloomberg.com/news/articles/2015-10-26/google-turning-its-lucrative-web-search-over-to-ai-machines), jest to trzeci co do ważności w algorytmie element oceniający jakość treści i rankujący witryny, i ogólnie sprowadza się to do sprawdzenia dwóch czynników: 1) tego ile ludzie spędzają czasu na stronie; 2) rzeczywistego CTR, czyli tego ile jest kliknięć z SERPów, na dany link.
Kolejne dwie kwestie do podkreślenia – z racji tego, że roboty Google Ads, featured snippets i roboty obsługujące naturalne wyniki są niejako zmuszone do przeszukania zasobów tagów meta stron, powinny ów tagi zawierać najważniejsze i najtrafniejsze oraz najmądrzejsze opisy – tutaj autorzy muszą się nieco nagłowić aby faktycznie były chwytliwe. I kolejna sprawa, skoro już zachęcisz ludzi do tego aby weszli na Twój super artykuł do przeczytania, a stwierdzą, że jest kiepski i odejdą to nic nie osiągniesz, rankowanie będzie mizerne. Dlatego i zachęcający opis i sama treść musi być na wysokim poziomie.
Zapewne wielu z Was pamięta czasy, w których to same anchory na linkach docelowych były jednym z najważniejszych czynników. I w rzeczy samej nadal tak jest, treści powinny być bogate w frazy tematyczne, niemniej jednak nie jest to już najważniejszy i kluczowy czynnik jak się okazuje. O dużo bardziej ważny jest fakt tego, że treści opisane na stronie są bardzo dobrze ze sobą niejako zintegrowane tematycznie. Można to zobrazować przez pokazanie opisu produktu, którego właściciele próbując napisać ofertę nie powinni ograniczyć się tylko do samego produktu, ale też i opisania całości tematyki związanej z tym produktem, można opisać proces produkcji jak i również to skąd pochodzą pod produkty, gdzie są sprzedawane na świecie, jakie mają walory zdrowotne i tak dalej.
Co jeszcze ważne i warto o tym napisać? Długość postów ma znaczenie, teraz Google uważa za wartościowe wpisy te, które posiadają ponad 2000 znaków i jeszcze raz warto podkreślić – są naprawdę wartościowe tematycznie i ze sobą zintegrowane niejako.
Jak dobrze wiesz, pod niektóre zapytania w wyszukiwarce na samym początku pojawiają się tak zwane wyniki zerowe – featured snippets, które są niczym innym jak tylko zasugerowanym przez sam algorytm wpisem, który jest wart tego, żeby go wypromować na pierwszym miejscu zaraz przed pozycją z naturalnymi wynikami. Czy warto jest się nagłowić aby wyszukiwarka Wasz wpis nagrodziła takim miejscem, sami sobie odpowiedźcie. Statystyki mówią same za siebie, już ponad 14% SERP'ów posiada featured snippets. Dla tych, którzy nie wiedzą nadal o co chodzi niech wpiszą sobie do wyszukiwarki frazę „ i jeśli już zrozumiecie, to postarajcie się napisać pod to rozwiązanie odpowiedzi pod jakieś zagadnienie i opublikujcie je w postaci paragrafu, tabelki lub listy. Wpis nie powinien być dłuższy niż 40-60 znaków, taki bowiem zmieści się właśnie w tym fragmencie okna wyszukiwarki.
Nie da się oczywiście zapomnieć o wersjach desktopowych, niemniej jednak jak same statystyki pokazują urządzeń mobilnych przybywa z roku na rok, a co za tym idzie konieczność korzystania z wersji mobilnych staje się coraz większa, dlatego jeśli jeszcze dziś nie masz nowoczesnej i lekkiej jak koliber wersji mobilnej strony, powinieneś o to zadbać czym prędzej.
Niewątpliwie SEO w 2019 roku nie będzie się jakoś znacząco różniło od trendów jakie zostały narzucone ostatnimi czasy, najważniejszym czynnikiem jaki decydować będzie o tym kto będzie numerem jeden w wyszukiwarce nadal jest treść i oczywiście budowa strony, która ma być lekka jak koliber i zawierać pożądane mądre i fachowe treści, które będą potrzebne nie jednej osobie. Mamy nadzieję, że to krótkie podsumowanie stanowiące niejako katalog otwarty możliwości co nieco pomogła Wam usystematyzować wiedzę na temat współczesnego SEO!
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)