Od jakiegoś czasu Google udostępnia również w ramach działu raportowania dodatkowe rozszerzenie o nazwie „pulpit nawigacyjny”, które pozwala na tworzenie prostych lub rozbudowanych dashboardów wewnątrz interfejsu AdWords. A jak konkretnie wygląda działanie pulpitu nawigacyjnego? O tym poniżej!
Jak wiadomo jakiś czas temu Google udostępniło narzędzie, które nazywa się Google Data Studio, które nie ukrywajmy jest bardzo pomocne i pozwala na tworzenie raportów dzięki możliwości zbierania danych z różnych źródeł. Podobne rozwiązanie przygotowało Google dla celów raportowania w AdWords, narzędzie to jednak jest dużo prostsze i wygodniejsze co też na pewno będzie korzystne dla wielu osób. Na dzień dzisiejszy narzędzie jest dostępne w wybranych kontach (po przejściu do zakładki „Raporty”), ponieważ jest w wersji beta i będzie dopiero rozbudowywane, niemniej jednak należy spodziewać się, że do końca roku będzie już finalnie serwowane we wszystkich kontach systemu AdWords.
Trzeba sobie wprost powiedzieć, że narzędzie posiada sporo wad i nie wszystkie funkcje są finalnie wdrożone, ale jak już wspomniano będzie do końca roku w wersji finalnej dostępne dla wszystkich kont w systemie. Narzędzie to jest uzupełnieniem do działu raportowania i dzięki niemu można tworzyć dashboardy w prostej i czytelnej formie zarówno dla specjalistów jak i klientów.
W nowym narzędziu jest możliwość wykorzystania zarówno wcześniej przygotowanych starych raportów dostępnych w panelu na poszczególnych widokach, jak i stworzenie nowych dashboardów i dostosowanie zawartych w nim danych. Pusty pulpit zawiera nie zapisane bloki, które z czasem można uzupełniać wykresami i danymi. Poza możliwością zmieniania wielkości bloków mamy możliwości umieszczania w nich różnego rodzaju danych począwszy od wykresów liniowych, kołowych i słupkowych, tekstów, tabel i podsumowania statystyk z porównaniem poszczególnych okresów. Po stworzeniu raportu można go pobrać lub też zlecić cykliczne (automatyczne) wysyłanie ów raportów na podany adres e-mail.
Niewątpliwie nowe narzędzie do tworzenia raportów w AdWords jest bardzo dobrym sposobem na tworzenie nieskomplikowanych, a oddających wiernie rzeczywistość faktów na temat danego zagadnienia w przystępnej formie zarówno dla mniej, jak i bardziej zaawansowanych użytkowników. Z tego narzędzia na pewno chętnie będą korzystać zarówno agencje marketingowe jak i pojedyncze osoby wspomagające się tego typu statystykami w przystępnej formie. Zdecydowanie warto jest już dziś zaznajomić się z nowymi funkcjami jakie daje „panel nawigacyjny” w Google, na pewno nie jednej osobie przyda się on w zarządzaniu swoimi projektami.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)