BLOG

Podstawy reklam PPC system, czyli jak działają linki sponsorowane

Każdego dnia spotykamy się z mnóstwem reklam otaczających nas ze wszystkich stron. Jak mówi stare przysłowie „reklama dźwignią handlu” – jeśli coś jest dobre to nie potrzebuje reklamy. Dlaczego? Ponieważ samo dobrze się reklamuje.

 

. Sitepromotor adwords Podstawy reklam PPC, czyli jak działają linki sponsorowane

 

Niestety jak pokazuje praktyka niewiele jest jednak takich produktów, które same się promują przez tzw. pocztę pantoflową. Stąd też strony korzystają z kampanii CPC/PPC system – cost per click/pay per click (koszt za kliknięcie/płać za kliknięcie). Światowym przedstawicielem takiej kampanii jest Google Ads. Jak działa taka reklama PPC oraz na co zwrócić w niej uwagę znajdziesz w poniższym artykule.

 

Główne cechy reklam kontekstowych

 

W poniższym zestawieniu przedstawimy Ci główne cechy systemów kontekstowych w porównaniu z klasycznym pozycjonowaniem, które jak wiadomo co do zasady ma podobne cele i działania, ale ma inne możliwości. Okej, zaczynajmy: 

  1. Budżet ustalany jest w najdrobniejszych szczegółach – jak wiadomo w systemach kontekstowych praktycznie każdy wydatek jest przewidziany oraz masz możliwość dobrania sobie odpowiednich słów promujących stronę na różnych platformach (w przeciwieństwie do pozycjonowania, które obejmuje praktycznie tylko wyszukiwarkę). Za każdą klikniętą reklamę jest konkretna opłata za kliknięcie, stąd pay per click. W pozycjonowaniu w zasadzie wydatki też są zaplanowane ale nie do końca, bo jak wiadomo – płaci się w zależności od tego jakie osiągnie się wyniki;
  2. Szybkość działania – w systemach PPC działanie systemu przewiduje natychmiastowe efekty w postaci wyświetlających się reklam. Pojawiają się one w wynikach nad i pod wynikami wyszukiwarki, reklam w YouTube ( a efekty śledzić w Youtube Analytics ), serwisach zaprzyjaźnionych z Google czy też w poczcie Gmail. A co z pozycjonowaniem? Wiadomo – trzeba czekać, czasami długie miesiące, jak nie i lata jeśli chodzi o najtrudniejsze frazy i chęć zyskania najwyższych pozycji.
  3. Skuteczność działania – jak pokazuje praktyka niewątpliwie najlepszą formą reklamy okazuje się być jednak Google Ads, który pozwala na największą kontrolę nad planowaną strategicznie kampanią reklamową. Obejmuje ona nie tylko samą wyszukiwarkę ale też dodatkowe kanały reklamowe (o których wspominaliśmy wyżej) – właśnie ta cecha świadczy o  przewadze AdWords nad samym pozycjonowaniem;
  4. Ekonomia działania – główną przewagą jaką posiada w tym momencie pozycjonowanie, jest stałość efektów, za które zapłacić można w długofalowej perspektywie – na pewno mniej niż za same linki sponsorowane, których najdroższe frazy mogą kosztować bardzo dużo. Z drugiej strony natomiast mądrze zarządzane pozycjonowanie nawet z najdroższymi frazami może w gruncie rzeczy firmę kosztować mniej niż by się pierwotnie wydawało.


Kiedy najlepiej unikać reklamy ppc?

W momencie kiedy przestaniemy opłacać reklamę, bądź ją usuniemy – firma zniknie z wyszukiwarek internetowych. Przeciwieństwem tego scenariusza będzie SEO, które choć budowane powoli daje długotrwałe efekty i nie zniknie, kiedy zaprzestaniemy się w nie angażować. Reklama PPC nie powinna być zatem jedyną opcją pojawiania się firmy online.
Sukces reklamy nie zależy tylko od naszego budżetu, zależy też od tego jak duży budżet ma firma konkurencyjna. Przed rozpoczęciem kampanii reklamowej warto sprawdzić rynek pod kątem firm również z niej korzystających. Jeżeli nasz budżet nie równa się z budżetem konkurencji – reklamy mogą mieć bardzo niską liczbę odbiorców.

Zarządzanie taką kampanią reklamową zazwyczaj wymaga poświęcenia dużej ilości czasu. Istnieje oczywiście opcja zautomatyzowania ale nie gwarantuje ona uzyskania najwyższego zwrotu z naszej inwestycji. Zalecany jest odpowiedni monitoring kampanii oraz dostosowywanie odpowiednich reklam aby móc cieszyć się opłacalnością reklam PPC. Niepielęgnowana kampania może przynieść firmie duże straty.

Podsumowanie

Niewątpliwie trzeba powiedzieć, iż same reklamy typu PPC zyskują sobie coraz większy udział na rynku i coraz więcej też firm (jak pokazują statystyki) mniej interesuje się samym pozycjonowaniem natomiast chętniej korzysta z systemów linków sponsorowanych. Z czego to wynika? Zapewne z powodu zakresu reklamy, jej formy i co najważniejsze – jej umiejscowienia – przykładowo Google stara się maksymalnie obsadzić topowe pozycje w wyszukiwarce przez takie dodatki jak Mapy Google, Linki AdWords, Google Shopping oraz wiadomo Direct Answer. Uważamy, że dla osób które chcą zacząć swoją przygodę z promocją w wyszukiwarce stosunkowo szybko – najbezpieczniejszą i najszybszą opcją jest właśnie CPP/PPS system.

 


Głosów: 9.7/10 (31 Głosujących)


Sitepromotor ppc system Sitepromotor linki sponsorowane Sitepromotor ppc system Sitepromotor linki sponsorowane Sitepromotor adwords Sitepromotor ppc system Sitepromotor linki sponsorowane

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy. Sitepromotor ppc system

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

Sitepromotor linki sponsorowane SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Sitepromotor adwords Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Sitepromotor ppc system Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

Sitepromotor ppc system Pozycjonowanie stron internetowych - najlepsze agencje w Poznaniu

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Sitepromotor adwords Uniwersytet Wrocławski Sitepromotor ppc system Politechnika Wrocławska Sitepromotor adwords WP money Sitepromotor linki sponsorowane Dospel Sitepromotor ppc system Magellan Sitepromotor linki sponsorowane Dolnośląska Szkoła Wyższa Sitepromotor adwords Castrol Sitepromotor adwords eGospodarka Sitepromotor ppc system OEX

Referencje

Sitepromotor ppc systemSitepromotor ppc systemSitepromotor ppc systemSitepromotor ppc systemSitepromotor ppc system

Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor linki sponsorowane Sitepromotor