Każdego dnia spotykamy się z mnóstwem reklam otaczających nas ze wszystkich stron. Jak mówi stare przysłowie „reklama dźwignią handlu” – jeśli coś jest dobre to nie potrzebuje reklamy. Dlaczego? Ponieważ samo dobrze się reklamuje.
.
Niestety jak pokazuje praktyka niewiele jest jednak takich produktów, które same się promują przez tzw. pocztę pantoflową. Stąd też strony korzystają z kampanii CPC/PPC system – cost per click/pay per click (koszt za kliknięcie/płać za kliknięcie). Światowym przedstawicielem takiej kampanii jest Google Ads. Jak działa taka reklama PPC oraz na co zwrócić w niej uwagę znajdziesz w poniższym artykule.
W poniższym zestawieniu przedstawimy Ci główne cechy systemów kontekstowych w porównaniu z klasycznym pozycjonowaniem, które jak wiadomo co do zasady ma podobne cele i działania, ale ma inne możliwości. Okej, zaczynajmy:
W momencie kiedy przestaniemy opłacać reklamę, bądź ją usuniemy – firma zniknie z wyszukiwarek internetowych. Przeciwieństwem tego scenariusza będzie SEO, które choć budowane powoli daje długotrwałe efekty i nie zniknie, kiedy zaprzestaniemy się w nie angażować. Reklama PPC nie powinna być zatem jedyną opcją pojawiania się firmy online.
Sukces reklamy nie zależy tylko od naszego budżetu, zależy też od tego jak duży budżet ma firma konkurencyjna. Przed rozpoczęciem kampanii reklamowej warto sprawdzić rynek pod kątem firm również z niej korzystających. Jeżeli nasz budżet nie równa się z budżetem konkurencji – reklamy mogą mieć bardzo niską liczbę odbiorców.
Zarządzanie taką kampanią reklamową zazwyczaj wymaga poświęcenia dużej ilości czasu. Istnieje oczywiście opcja zautomatyzowania ale nie gwarantuje ona uzyskania najwyższego zwrotu z naszej inwestycji. Zalecany jest odpowiedni monitoring kampanii oraz dostosowywanie odpowiednich reklam aby móc cieszyć się opłacalnością reklam PPC. Niepielęgnowana kampania może przynieść firmie duże straty.
Niewątpliwie trzeba powiedzieć, iż same reklamy typu PPC zyskują sobie coraz większy udział na rynku i coraz więcej też firm (jak pokazują statystyki) mniej interesuje się samym pozycjonowaniem natomiast chętniej korzysta z systemów linków sponsorowanych. Z czego to wynika? Zapewne z powodu zakresu reklamy, jej formy i co najważniejsze – jej umiejscowienia – przykładowo Google stara się maksymalnie obsadzić topowe pozycje w wyszukiwarce przez takie dodatki jak Mapy Google, Linki AdWords, Google Shopping oraz wiadomo Direct Answer. Uważamy, że dla osób które chcą zacząć swoją przygodę z promocją w wyszukiwarce stosunkowo szybko – najbezpieczniejszą i najszybszą opcją jest właśnie CPP/PPS system.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)