Jak wiadomo tworzenie reklam w sieci dla tych, którzy są obeznani w temacie jest błahostką, niemniej jednak są też osoby, które nie mają zielonego pojęcia o czym chodzi w bardziej zaawansowanych technologiach opierających się na sztucznej inteligencji. Jedną z takich opcji jest stosowanie właśnie tego typu rozwiązania podczas tworzenia reklam spersonalizowanych. Czym one są? Postaramy się dziś na to pytanie odpowiedzieć!
Nie rzadko zdarza się taka sytuacja, że ktoś wchodzi na swoje konto Facebook albo do Google i przeglądając swoją pocztę bieżącą naciera się na reklamy w boksie sponsorowanym, które łudząco jakby nawiązują do tematyki ostatnich korespondencji jakie prowadził ze znajomymi. Czy to przypadek, że właśnie teraz się u niego na koncie pojawiają, czy też nie? Tak, to nie przypadek, to reklamy personalizowane.
Teraz zapewne zapytasz siebie sam: czy to aby nie jest czasami szpiegowanie konta przez Google albo Facebook? Ano nie, ponieważ ów potentaci na rynku webowym bazują tylko na tym, co sam im podajesz do wiadomości, np. akceptując regulamin (którego pewnie większość i tak nie czyta) użytkowania darmowych kont gMail albo Facebook. Konkretnie rzecz ujmując są dwa aspekty: a) przetwarzane jest to co sami ludzie udostępniają, czyli dane własne konta, b) przetwarzane są dane wynikające z aktywności – np. klikanie w reklamy, c) predykcje – jest to jakby suma naszej aktywności w sieci Internet, do której mają dostęp takie serwisy, a pozwalają na zbudowanie profilu danej osoby i serwowanie jej odpowiednich reklam.
Ogólnie rzecz biorąc jeśli weźmie się pod uwagę świadomość tego, że ktoś wyraził zgodę na to aby dana firma przetwarzała i gromadziła dane na jego temat w ten sposób – nie powinien się obawiać. Ważne jest jednak to, żeby każdy czytał uważnie regulaminy i wiedział co i jak z danymi się dzieje. Zarówno jednak Google jak i Facebook wszędzie informują o tym jak zarządzają danymi i nasze dane zapewne są bezpieczne, dlatego pewnie nie ma się czego obawiać.
Trzeba też mieć świadomość tego, że tworzenie profilów użytkowników w założeniu powinno dać więcej korzyści dla samego użytkownika. Jeszcze ważną kwestią jest to, że można takie reklamy odpowiednio konfigurować w panelu, dlatego warto jest z takiej możliwości korzystać.
Nie bez powodu nowe rozwiązania budzą czasami wiele kontrowersji, co jakiś czas słyszy się w mediach, że sprawy związane z danymi osobowymi w jakiejś tam firmie ujrzały światło dziennie i niestety wyciek danych mógł być dla kogoś bolesny. Jeśli chodzi o największe firmy to pewnie kwestia tego typu problemów może nas w ogóle nie dotyczyć, ale warto jest pamiętać o fakcie tego, że i najlepszym mogą się zdarzyć niemiłe wypadki.
Tak czy siak żyjmy w świadomości tego, że nawet personalizowane reklamy wyświetlające się na kontach największych serwisów, o których wspomniano są wynikiem efektów świadomej i dobrowolnej zgody marketingowej jaką wyrażają, Ci którzy zakładają tam konta!
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)