Jak wiadomo call-to-action to forma zaproszenia do działania w ramach strony internetowej, która jest tak zaprojektowana aby ktoś miał możliwość dokonania interakcji w ramach przeglądania serwisu. Brzmi nieco skomplikowanie, ale bardziej prosto to po prostu może to być jakiś guzik, przycisk lub ikona, dzięki której ktoś będzie mógł się zapisać na newsletter, przesłać formularz kontaktowy albo e-booka. Jak taki guzik powinien wyglądać aby odpowiednio konwertować? Niewątpliwie powinien być odpowiednio zaprojektowany oraz umiejscowiony na stronie. A jak to w praktyce może wyglądać? Postaramy się nieco więcej na ten temat napisać w dzisiejszym artykule!
Co prawda każdy może mieć własne pomysły na realizację własnych projektów z tym związanych, ale naszym subiektywnym zdaniem wskazane przez nas propozycje powinny być przez Was uwzględnione abyście mogli naprawdę osiągać dobre wyniki związane z konwersją z interakcji użytkowników przez przyciski call-to-action. Jakie zatem są to wskazówki, oto one:
Właściwy kolor – jak wiesz lub też nie, każdy kolor ma jakieś znaczenie dlatego też warto jest pamiętać aby dobrać odpowiednią kolorystykę szaty graficznej samego przycisku jak i tego co „okala” guzik. Za pomocą testów A/B będziesz mógł uzyskać najlepszy efekt jeśli chodzi o dobranie odpowiedniego koloru;
Wielkość – jak wiadomo nie ma rewelacyjnej metody na to aby określić rozmiar danego guzika, dlatego nie można tutaj nikomu nic narzucać poza faktem tego, że guzik powinien się skalować w zależności od tego na jakim urządzeniu będzie wyświetlany;
Wezwanie do działania – jak wiadomo krótki tekst, który dodatkowo będzie kogoś przynaglał do działania jest podstawą taką samą jak pozycje wyżej, ponieważ bez tego ktoś niekoniecznie będzie zainteresowany kliknięciem weń. Warto jest zatem przeanalizować nieco podręczników z tym związanych. Jeśli chodzi o podstawy to warto jest pamiętać o tym, że 2-4 słowa w zupełności wystarczą w takim wezwaniu;
Bezpośredniość – warto jest stosować w bezpośrednich zwrotach proste formy skierowane do użytkowników bez konieczności dodawania jakichś zwrotów grzecznościowych na zasadzie „per Pan/Pani/Państwo”;
Dynamiczne czasowniki – warto jest przy tej okazji od razu napisać, że w tekście do działania warto jest stosować krótkie wezwania do działania na zasadzie: „Zapisz się”, „Zarejestruj się”, „Wypróbuj”;
Darmowość – w przyciskach wykorzystując bardzo 'gorące' słowa typu: darmowe, free, wartojest pamiętać, żeby poprzez opisami ów korzyści jakie się odniesie z kliknięcia w przycisk;
Okazje czasowe – jak wiadomo jest możliwość działania w czasie, zatem różnego rodzaju akcje marketingowe organizowane przez strony, a możliwe do zrealizowania za pośrednictwem przycisków call-to-action powinny by przedstawiane tak, że są ograniczone w czasie, to powoduje u oglądającego niejako presję czasu i konieczność dokonywania wyboru;
Opisy dodatkowe – jak wiadomo sam przycisk nie wystarczy jeśli nie będzie wokół niego jakichś sensownych tekstów, dlatego warto jest pamiętać o tym aby przycisk nie był oderwany od kontekstu i całości, która okala go;
Odpowiednia ekspozycja – jak wiadomo bardzo ważne jest też to, aby dany guzik był umiejscowiony w odpowiednim miejscu na stronie. Jak pokazują badania, największy efekt przynoszą te przyciski, które są umiejscowione w ramach tekst na stronie, kolejna efektywna opcja to button podążający za tekstem i przesuwający się po prawej lub lewej stronie paska, najmniej efektywne są te guziki, które są umiejscowione na samym dole wpisu blogowego;
Mobile friendly – jak wiadomo coraz większą popularnością cieszą się urządzenia mobilne i dla nich to właśnie Google przewiduje szereg zmian w algorytmie na najbliższe lata. I nie ma się czemu dziwić, ponieważ jest ich coraz więcej i coraz większa część osób korzysta z nich aby przeglądać Internet. Co za tym idzie Ty też powinieneś tak projektować swoje wersje mobilne stron, aby umiejscowione na nich guziki nie były problemowe, a nawigacja po stronie stała się wygodna.
Jak wiadomo stworzenie dobrego guzika call-to-action to nie powinno nikomu zająć wiele czasu, gorzej może się mieć z kwestią rzeczywistej konwersji związanej z treściami jakie się oferuje za ich pośrednictwem. Na to pierwsze jak i drugie wyzwanie rozwiązaniem jest na pewno to, że można wziąć pod uwagę nasze wskazówki i starać się wedle nich projektować i poprawiać wszystkie rozwiązania, a po wtóre ważne jest aby publikować na stronie mądre treści i oferować ludziom to czego faktycznie oczekują.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)