Jak wiadomo odświeżanie stron internetowych od strony wizualnej i nie tylko nie jest rzeczą niecodzienną, dlatego też sporo osób decyduje się na tego typu manewry co jakiś czas. Jednakże jak się okazuje, od strony technicznej takie zabiegi nie są wcale obojętne jeśli chodzi o istnienie strony w indeksie, ponieważ jak wiadomo wszystko co na stronie i niejako wokoło strony (a konkretnie to co się tyczy jej adresu internetowego) ma ogromne znaczenie na pozycję w wynikach naturalnych. Sprawa zatem jak się okazuje nie jest wcale taka błaha i warto jest przysiąść do tego aby się doszkolić w kwestii tego jak przenieść stronę aby nie była ona potem w gorszej kondycji niż przed przeniesieniem na lepszą wersję. Jeśli pragniecie przeczytać na co zwrócić uwagę podczas takich działań, zapraszamy do lektury.
W niniejszym zestawieniu zostanie przedstawione ścisłe minimum jakie należy wykonać aby było wszystko sprawnie przeprowadzone. Jeśli zatem chodzi o kwestie związane ze zmianami warto jest pamiętać o takich kwestiach jak:
Przeniesienie treści generujących treści – tutaj sprawą kluczową jest konieczność skorzystania z Google Analytics → Search Console, w tej zakładce znajdują się informacje najbardziej nas interesujące, a konkretnie to jakie strony generują największy ruch i na ich podstawie móc właśnie przenieść ze szczególną ostrożnością te podstrony, które są pod tym kątem najcenniejsze;
Przekierowania – jak wiadomo idealnie by było aby adresy nowszej wersji pokrywały się ze starymi, ale tak w gruncie rzeczy bywa rzadko, dlatego należy szczególnie pamiętać o tym aby stosować umiejętne przekierowania 301 aby nic nie uległo zapomnieniu;
Treści – jeśli już ktoś przenosi stronę, powinien zadbać o to aby treści na nowszej wersji były zaktualizowane i koniecznie nie ubywało treści, jeśli są nawet jakieś stare wersje treści, to warto starać się je przebudować tak aby nie tracić site;
Zdjęcia – jak wiadomo waga ma znaczenie, szczególnie jeśli ma się do czynienia z urządzeniami mobilnymi, tutaj jak wiadomo mobile first-index zmiana,która się pojawiła jakiś czas temu narzuca spore wymogi, dlatego warto jest pamiętać o tym aby przy użyciu różnych konwerterów zmniejszać zdjęcia i obrazki, idealne do tego okazuje się być darmowe narzędzie xGuetzli od samego Google i to za darmo oczywiście;
Mobilność – przy tej okazji warto jest od razu wspomnieć o teście mobilności strony, który można sprawdzić na stronie Google, jest to oczywiście oczywista sprawa, ale jednak mimo to warto o tym przypomnieć, bo jednak ludzie zdają się jeszcze o tym zapominać;
Monitorowanie błędów – jak wiadomo jest to bardzo ważna sprawa, także i o tym nie zapominajcie, więcej o tym w tym wątku: https://support.google.com/webmasters/answer/35120?hl=pl
Kody śledzące – jak wiadomo nie można też zapomnieć o kodach śledzących Google, więcej informacji o tym masz tutaj: www.google.com/analytics/tag-manager/;
Mapa witryny – tutaj też warto wspomnieć, że aktualna mapa strony to bardzo ważna sprawa, zatem wśród działań jakie musisz podjąć też i takie powinno mieć miejsce;
Dostęp dla robotów – jak wiadomo dopóty dopóki nie przeniesiesz strony całościowo, powinien robot Google mieć nałożoną blokadę na wchodzenie na www, aby jej nie indeksował w trakcie robót nad nią.
Jak wiadomo przenoszenie stron na nowe adresy ora nowe oprogramowanie często generuje różne zawirowania zarówno po stronie wyszukiwarki jak i w samym sposobie zarządzania treścią od strony font-end i back-end, dlatego te warto jest umieć dobrze wszystko rozplanować w czasie i konsultować wszelkie konieczne zmiany ze specami od marketingu internetowego oraz samymi SEO-wcami.
Wskazane wyżej zmiany są ścisłym minimum, ale w zupełności powinny wystarczyć tym, którzy chcą samodzielnie wykonać „przeprowadzkę” i nie popełnić jakichś gaf, mamy nadzieję, że wskazany artykuł wydał się być pomocnym.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)