Jak wiadomo Search Engine Land na bieżąco śledzi rynek SEO i SEM oraz aktualizuje swoje dzielne przedsięwzięcie jakim jest potocznie nazwana tablica z elementami najważniejszymi w branży SEO. Elementy te zostały standardowo podzielone w jakieś grupy, a konkretnie są one dwie, jedne tyczą się kwestii klasycznych działań mających na celu optymalizację kodu strony, drugie – jak nie trudno się domyśleć – tyczą się kwestii działań, które zwiększą widoczność w wyszukiwarce Google.
Standardowo serwis Search Engine Land podzielił czynniki w ów dwóch grupach, które kompleksowo zmierzają do osiągnięcia pożądanego sukcesu czyli wysokich pozycji w Google. Wniosek końcowy, które można by już teraz wysnuć jest prosty – trzeba działać kompleksowo i nie zaniedbywać żadnego elementu witryny. Serwis przyjął prosty system oceniania czynników, który zaczyna się od -3 a kończy na +3.
Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że trzeba unikać jak ognia tych działań oznaczonych najniżej (czyt. -1 do -3), a są to m. in.:
W tym też działania pośrednie warte są zauważenia i rozpatrzenia (choć nie są najważniejsze), a w nich między innymi:
A poza tym to przede wszystkim najważniejszymi czynnikami, o których należy pamiętać są:
Jak to wygląda strukturalnie i zorganizowanie można zobaczyć w poniższej tabeli:
Źródło: http://searchengineland.com
Najkrócej rzecz ujmując analiza powyższej „tablicy Mendelejewa” pokazuje nam jedną prawidłowość, która nie zmienia się od dłuższego czasu, podczas działań SEO trzeba przede wszystkim zadbać o treści nasycone odpowiednimi słowami kluczowymi, posiadać przejrzystą strukturę kodu, znaczniki TITLE oraz oczywiście dostosowanie urządzeń do mobile, czyli dostosowanie do zmian mobile first-index. Jak pokazują również statystyki i wytyczne Google – coraz większe znaczenie ma też budowa serwisu, przejrzystość i czytelność przekazu (trzeba dbać o aktualizacje), który oceniają Google Raterzy.
Nie można też zapomnieć o właściwej budowie strony, która zapobiec ma duplikowaniu treści wewnętrznej w serwisie oraz właściwej szybkości ładowania strony, ale o tym chyba już nikogo nie trzeba chyba przekonywać. Ważnym czynnikiem – jak się okazuje – a jeszcze nie wszyscy na to zwracają uwagę jest fakt posiadania domeny z odpowiednią mocą stażu, tak można by to potocznie nazwać. Chodzi o możliwość pozyskiwania z rynku wtórnego domen przez takie serwisy jak wayback machine , dzięki którym można znaleźć domeny porzucone przez osoby prowadzące niegdyś swoje witryny. Warto jest poświęcić nieco czasu zanim stworzy się stronę pod nowym adresem, czy czasami nie ma jakichś domen do przechwycenia pod nazwą, która by nam pasowała.
A czego zdecydowanie nie robić? Tego co wyżej wyróżniliśmy - gwoli ścisłości i przypomnienia: cloaking, upychanie słów kluczowych w treści, nieunikalne teksty, ukrywanie treści, „dopalanie” domeny linkami z systemów wymiany linków a ponadto spamowanie i ukrywanie treści na stronach.
Niewątpliwie lista zaprezentowania przez Search Engline Land jest tylko przykładową i nie zamkniętą listą działań, które specjaliści w SEO mogą wziąć pod uwagę podczas promocji stron. Trzeba powiedzieć wprost – są to czynniki naprawdę bardzo ważne i należy stosować się do ich wytycznych, ale nie można zaniedbywać czytania wytycznych Google dla webmasterów gdzie podanych jest jeszcze dużo więcej wskazówek i jest ponad 200 czynników rankingowych, które Google podaje jako mające wpływ na pozycję. Można się zestresować prawda? Ale spokojnie, jeśli zadbasz o minimum bezpieczeństwa i wskazówek podstawowych oraz będziesz dbać o rozwój serwisu oraz promowanie mądrych treści wyszukiwarka na pewno doceni to odpowiednio wysokimi pozycjami pod kluczowe dla Ciebie frazy.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)