Jak wiadomo coraz to nowe trendy zaczynają narzucać w działaniach internetowych kluczowe znaczenie jeśli chodzi o praktykowanie marketingu internetowego. Nie da się ukryć, że konkurencja w niektórych branżach jest tak ogromna, że standardowe działania nie są wystarczające aby „przebić” konkurencję, dlatego też niejednokrotnie zdarza się tak, że analityka może pomóc w oszacowaniu tego co się tyczy kwestii konieczności zmian w aktualnych działaniach marketingowych. Owszem warto jest mówić od razu o tym, że marketing interaktywny może dużo pomóc niźli tradycyjne metody, jednakże nie zawsze jest to dobra opcja dla każdego. Naprawdę warto jest wykonywać na początku dobre analizy (zbierać statystyki) i potem dopiero próbować planować mądre działania na przyszłość w kwestii SEO i szeroko pojętego SEM. Jakie jednak błędy się pojawiają podczas analiz i jak ich unikać? Oto nieco informacji, zapraszamy do lektury!
To co poniżej rozpiszemy zdecydowanie powinno być wzięte pod uwagę, ale warto jest wspomnieć o tym, że jest to tylko katalog otwarty i każdy kto tylko chociaż trochę zna się na marketingu mógłby dodać nieco więcej informacji, z naszych jednak wstępnych skromnych dociekań wynika, że to co poniżej powinno spokojnie dać Wam do myślenia i pozwolić zaplanować odpowiednie działania. Ok, zatem warto podczas dokonywania analiz mieć na względzie następujące aspekty:
Sezonowość – tak się składa, że wiele branż jest niestety podatna na zmiany sezonów. Mając to na względzie warto jest porównywać dane z wszystkich okresów, rok po roku, tak aby móc oszacować czego można się spodziewać w przyszłych latach;
Jakość, a nie ilość – podobnie jak ma się kwestia odwiedzin sezonowych, tak też trzeba ogólnie badać wnikliwie ilość odwiedzin na stronie, ale jeszcze ważniejsza jest analiza tego skąd jest ruch, ile czasu spędza na stronie potencjalny Kowalski, czy jego wizyty konwertują itp., itd.;
Zachowanie → zawartość witryny – kontekst ma znaczenie, dlatego korzystanie z Google Analytics jest tak bardzo przydatne, bo np. jeśli chcemy przeanalizować dużą kampanię, która generuje jakiś ruch, to trzeba wiedzieć kiedy jest przeprowadzana i jaki ruch przynosi. Załóżmy, że jest słonecznie i ludzie „siedzą na dworze”, a nie przy Internecie. Wtedy jak wiadomo ruch będzie dużo mniejszy;
Współczynnik odrzuceń – wiele osób uważa to za zły znak, niemniej jednak nie zawsze tak musi być. W zależności bowiem od tego co jest na stronie, może zależeć to jak długo ktoś będzie potrzebował na niej przebywać. Dlatego może się okazać koniecznie zbadanie tego, które strony mają największy współczynnik i dlaczego tak jest;
Long tail – badanie kluczowych fraz ma ogromne znaczenie, ale warto jest też badać całość, ponieważ może się okazać, że efekty pozycjonowania szerokiego może mieć o wiele większe efekty i znaczenie;
Konwersje → ścieżki wielokanałowe – jak wiadomo w tejże zakładce Google Analytics pozwala na to aby dodawać lub usuwać kanały promocji. Tutaj uwaga, trzeba umiejętnie przejrzeć całość danych aby wiedzieć, czy nie odgrywają one jakiejś roli w procesie decyzyjnym;
Analiza konkurencji – jak wiadomo są do tego odpowiednie narzędzia – też darmowe – dostarczane przez Google dla przykładu. Jak wiadomo analiza konkurencji – jej widoczności w wynikach organicznych, ale i Google Ads ma znaczenie, zatem nie zapominaj o tym;
Tagowanie odnośników – nie należy o tym zapominać podczas oceniania uzyskanych wyników podczas działań w konkretnym kanale marketingowym;
Kanał mobilny – ocena danych jakie spływają powinna być koniecznie podzielona, na dane z komputerów stacjonarnych i mobilnych. Znaczenie ma to ogromne, dlatego nie zapominajcie o tym;
Filtrowanie spamu – jak wiadomo istnieje taka praktyka, która polega na tym, że roboty spamujące nabijają sztucznie ruch na stronach, dlatego warto jest pamiętać o tym aby umiejętnie takie dane filtrować;
Wnioski – jak wiadomo po analizie trzeba wyciągnąć odpowiednie wnioski, dlatego jeśli ktoś przeprowadzi analizę, a nie potrafi z tego wyciągnąć odpowiednich wniosków i wprowadzić poprawki może być kiepsko. Pamiętajcie zatem aby umieć analizować i wyciągać wnioski metodą – najlepiej chyba - „burzy mózgów”, które pozwolą na wprowadzanie odpowiednich zmian.
Jeśli chodzi o marketing internetowy, jak wiadomo co jakiś czas pojawiają się różnego rodzaju nowości zarówno w oprogramowaniu jak i samych teoriach zakładających rozwój biznesu. Jednakże metody analizy – bynajmniej te podstawowe – zakładają najważniejsze aspekty, które nie będą się dezaktualizować.
Warto zatem na pewno pamiętać o tym, aby koniecznie doprowadzić do odpowiedniej analizy zagadnienia, które pozwolić koniecznie wyciągnąć wnioski, które pozwolą na zwiększenie konwersji ze strony. Życzymy wszystkim udanych analiz i wprowadzania takich poprawek, które pozwolą skutecznie konkurować z innymi na rynku!
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)