Tradycyjne zakupy często gęsto są zamieniane przez różnych ludzi na e-zakupy. I nie ma się co temu dziwić, ponieważ jak się okazuje mnóstwo wolnego czasu jaki ktoś posiada w tempie życia XXI wieku można spożytkować na coś innego niż chodzenie po zatłoczonych galeriach, a ma się ten czas na coś innego. Wystarczy siąść za sterami komputera z dostępem do Internetu albo skorzystać ze swojego smartfona aby znaleźć to co się szuka i dokonać zakupów. Jeśli chodzi o branżę i rynek, niewątpliwie jest to spory kawałek tortu, na który składają się wszystkie transakcje biznesowe w zakresie sprzedaży detalicznej, dlatego jeśli ktoś z Was posiada taki sklep albo nosi się z zamiarem założenia takowego, powinien koniecznie przeczytać ten krótki artykuł.
Założenia każdego właściciela sklepu internetowego są takie aby ze strony jak wiadomo były jak największe konwersje. Co do zasady wyzwanie spore, ale dla osób, które posiadają podstawy wiedzy z marketingu internetowego, powinny być do „ogarnięcia”, i Ci co prowadzą mniejsze sklepy lokalne powinno sobie spokojnie z tym poradzić. Jeśli chodzi o większe sklepy internetowe, na pewno tutaj nie obejdzie się bez profesjonalnego działu IT, który będzie na bieżąco zajmował się wszystkimi kwestiami związanymi z zagadnieniami szeroko pojętego marketingu internetowego.
No dobrze, ale jakie są oczekiwania Polaków względem sklepów online? Pytanie zasadnicze i bardzo ważne, bo na to jak powinny być optymalizowane sklepy już sporo napisano, ale nie pisaliśmy o tym na czym właściwie zależy potencjalnemu Kowalskiemu w naszym sklepie. Jak się okazuje w Polsce jest już ok 31 tysięcy sklepów online.
Najlepiej zagadnienie obrazuje wykres:
źr: the-first.pl/wp-content/uploads/2019/05/wykres-sklepy-internetowe-2018.png
Jak widać od 2013 roku do 2018 r. mocno wzrosła liczba e-sklepów, bo praktycznie o 10 tysięcy. Jakby nie patrzeć jest to ogromny wysyp tego typu stron w sieci, które przecież muszą prezentować sobą jakieś konkretne jakościowe walory oraz co najważniejsze sprzedają jakieś produkty albo usługi, czyli biznes przerzuca się ze świata realnego na wirtualny w bardzo dużym tempie. Tyle gwoli ogółu, który jednak ma ogromne znaczenie i powinien sobie każdy to uświadomić.
Jakie jednak informacje są ważne z punktu widzenia tego co szukają Polacy w sklepach? Na co w szczególności zwracają uwagę? Oto wyniki badań:
zwrot towaru – to jedna z najważniejszych opcji na jaką zwracają uwagę klienci;
porównywarka produktów – też opcja na wysokiej pozycji;
testowanie produktów – jak się okazuje możliwość sprawdzenia produktu i oddania go w razie niezadowolenia też jest bardzo ważna;
Jak się też okazuje i firma SAP na to zwraca w szczególności uwagę – Polacy nie należą do grupy narodowości, która by w sposób szczególny porzucała koszyki zakupowe w e-sklepach, gorzej wypadają tutaj Niemcy, Francuzi bo oscyluje to w granicach 80%, podczas gdy Polaków jest nieco ponad 60% takich, którzy porzucają kosze zanim dojdą do etapu zakupowego.
Nie da się ukryć, iż zagadnienie sklepów internetowych cieszy się coraz większą popularnością i na pewno tendencja ta będzie ciągle wzrostowa, a wszystko za sprawą tego, że niestety ludzie stają się coraz bardziej leniwi albo nie mają czasu na to aby spokojnie zrobić zakupy na Niedzielę i Święta. Niestety czasy coraz bardziej nerwowe i tutaj Internet zdaje się być ratunkiem dla wielu, którzy nie mają możliwości czasowych i logistycznych aby dotrzeć do sklepu i zaopatrzyć się w to co trzeba.
Mamy nadzieję, że artykuł wydał się Wam być pomocny i wśród Was są osoby, które będą z sukcesem prowadziły swoje sklepy online.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)