Jak wiadomo tworzenie stron podobnież jak i pozycjonowanie jest bardzo interesującym zajęciem dlatego też i nowosłowie jakie się przy tej okazji pojawia jest bardzo interesujące, ale niestety wiele osób może tego nie roumieć, dlatego też warto jest pamiętać aby umieć co nieco doedukować swoich klientów aby rozumieli chociaż podstawy tego co się do nich czasami mówi. Tak też sprawa się ma z copywritingiem, które jak wiadomo działa pomocniczo na rzecz promocji stron, dlatego też warto jest mieć możliwość czytania takich opracowań, w których człowiek będzie mógł się dowiedzieć co oznacza jakie stwierdzenie. Na tę okoliczność powstał mini słownik, który prezentujemy poniżej i mamy nadzieję, że będziecie z tego faktu zadowoleni.
Pojęć pewnie będzie z czasem przybywać, ale to co jest poniżej na pewno powinno wielu z Was bardzo zainteresować, dlatego też zapraszamy do lektury. Jak wiadomo również, nie każdy jest biegły w kwestii SEO pozycjonowania i ogólnie terminologii informatycznej, dlatego też warto jest wspomnieć o tym, że słownik jest napisany językiem prostym – niefachowym, tak aby potrafił go zrozumieć każdy kto nie jest powiązany z tematyką. Ok, zatem do dzieła:
Algorytm wyszukiwarki – jak wiadomo wyniki pojawiające się w indeksie wyszukiwarki i to każdej (bo jak wiadomo są też inne niż Google) są formą wyniku analizy jaka jest przeprowadzana właśnie przez algorytm wyszukiwania odpowiadający za odpowiednie dobranie stron w wynikach wyszukiwania. Skoro zatem zastanawiałeś się do tej pory dlaczego takie a nie inne strony pojawiają się w indeksie to już wiesz - dlatego ponieważ aktualny algorytm właśnie tak a nie inaczej przeliczył posiadane w sieci zasoby stron;
Audyt SEO – jak wiadomo audyt to forma kontroli. I tutaj jest podobnie, z tym że tyczy się on kontroli tego jak strona jest zbudowana i jak funkcjonuje w takim stanie właśnie w indeksie wyszukiwarki. Audyt zakłada zbadanie stanu faktycznego i wypisanie noty pokontrolnej zakładającej możliwe opcje poprawienia danego stanu rzeczy aby wszystko hulało lepiej niż do tej pory (czyt. strona poszła w górę w wynikach generycznych/naturalnych albo przynosiła lepsze zyski z niej samej);
AMP – technologia umożliwiająca na szybkie renderowanie stron internetowych zawierających statyczne treści;
CTA – czyli z angielskiego call to action, jest to zespół czynników wpływających na to jak kto klika na poszczególne elementy strony, CTA odpowiada w gruncie rzeczy za interakcję między użytkownikami oraz właścicielem strony i nie rzadko odpowiadają mocno za to jakie zyski ze strony się uzyskuje, na CTA wpływają m.in. budowane guziki na stronie i tak dalej;
Konwersja – to innymi słowy interakcja ze strony użytkownika, który albo wejdzie na stronę i kliknie w jakiś ważny link, przeczyta materiał edukacyjny czy też zachęcający do zakupu albo też właśnie dokona zakupu Współczynnik ten jest różny w zależności od tego jak wiele jest czynników wpływających na konwersję ze strony;
Długi ogon – jak wiadomo na długi ogon składają się różne frazy poboczne, które w efekcie mają dać efekt lepszej promocji danej strony. Jeśli chodzi o praktykę to chodzi o to, że ludzie często wpisują też dokładniejsze frazy tematyczne zamiast ogólnych haseł, np. buty sportowe, to zamiast tego ktoś może wpisać męskie buty sportowe marki adidas, tutaj co prawda może być mniej kliknięć niż w ogólne hasła, ale na pewno można by powiedzieć, iż ktoś będzie pewniejszym kontrahentem, który wchodząc na stronę wie czego chce i dokona zakupu szybciej;
SEM (search engine marketing) – jest to szereg działań, które niewątpliwie można by nazwać działaniami marketingowymi w sieci na rzecz promocji danej strony i odpowiedniej konwersji z niej. Jak wiadomo jest tutaj mnóstwo działań, takich jak np. pozycjonowanie i SEO, content marketing, marketing wirusowy, influence marketing, implyfying marketing, systemy reklam kontekstowych np. Google Ads itp.;
SEO – to optymalizacja treści strony, filmów, PDF'ów pod kątem wytycznych jakie nadaje W3C oraz samo Google, ma na celu lepsze współgranie z tym co zakłada sama wyszukiwarka jako standardy jakościowe;
UX – jest to jakby komfort przebywania użytkownika na stronie, czyli ogół warunków związanych z tym jak przebywa się na stronie internetowej;
Zaplecze – strony tworzone celem promocji strony głównej klienta, aktualnie ich jakość powinna być na tyle dobra aby sama wyszukiwarka uznała daną stronę za taką, która jest niezależnie istniejącą wartościową witryną, która osiąga dobre noty.
Jak wiadomo słowniki mają to do siebie, że ciągle do nich się coś dopisuje, w dzisiejszym opracowaniu przedstawiliśmy tylko i wyłącznie garstkę z tego co można by w standardowym słowniku zawrzeć. Jednakże założenie pierwotne mamy nadzieję zostało osiągnięte, osoby które kompletnie nie orientują się w tematyce copywritingu i pozycjonowania, po przeczytaniu tego opracowania powinny umieć porozumieć się z osobą, która ma im coś ciekawego w tym temacie do przedstawienia lub zaoferowania i będą mieli pewność, że rozumieją co się do nich mówi.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)