Jak wiadomo content marketing to ogromne przedsięwzięcie, które nie jedna firma dokładnie planuje aby zarezerwowane na nią środki móc odpowiednio z zyskiem odebrać. Jak ma się w tej kwestii sprawa kampanii wideo? Nie inaczej, trzeba też skrupulatnie sprawdzać jej skuteczność w czasie. Do tego służą między innymi podstawowe narzędzia takie jak YouTube Analytics oraz Google Adwords. W niniejszym opracowaniu postaramy się Wam pokazać jak mierzyć skuteczność działań w ramach filmów wideo.
Nie da się ukryć, iż podstawowym wskaźnikiem pokazującym nam to w jakiej kondycji znajduje się promocja danego filmu jest „wskaźnik wyświetleń”, pokazujący to ile osób zobaczyło daną reklamę. Warto też przeanalizować zagadnienie „częstotliwości”, która pokazuje nam ile razy dana reklama została wyświetlona danemu użytkownikowi.
Jeśli chodzi o inne ważne parametry, które warto jest wziąć pod uwagę to trzeba wspomnieć m.in. o:
Obejrzeniach – tutaj w przeciwieństwie do wyświetleń ważna jest kwestia tego ile czasu ktoś poświęca na oglądanie reklamy. Właśnie tutaj jest istotne to, że jeśli ktoś ogląda min. 30 sekund reklamę lub w nią kliknie to jest to liczone jako obejrzane;
Współczynnik obejrzeń – pokazuje nam czy odniosło się spodziewany efekt jeśli chodzi o formę reklamy. Tutaj należy pamiętać o tym aby dzielić liczbę obejrzeń /przez liczbę wyświetleń = to daje odpowiedni współczynnik obejrzeń. Aby zwiększyć współczynnik obejrzeń trzeba popracować nad skuteczniejszą kreacją graficzną;
CPV – jest to średni koszt jaki się płaci za obejrzenie reklamy. Ten współczynnik informuje o konkurencyjności reklamy w środowisku graficznym. Jeśli ktoś chce skupić się na obniżeniu CPV trzeba dobrze przeanalizować stawki, kreacje oraz kreowanie;
Oglądalność reklam – wskaźnik ten pozwala na utrzymanie uwagi przez nasze wideo. Wskaźnik ten pozwala sprawdzić jak w miarę trwania filmu liczba odbiorców się zmniejsza i w którym momencie jest pomijana;
Kliknięcia – standardowo pokazuje, czy reklama efektywnie prowadzi do wybranego miejsca;
Współczynnik klikalności – jest mierzona jako współczynnik dzielenia łącznej liczby kliknięć w reklamę przez liczbę użytkowników, którym została wyświetlona. Im wyższy CTR, tym bardziej kreacja podoba się użytkownikom;
Zaangażowanie – ten współczynnik w kanale YouTube można mierzyć na dwa sposoby, po pierwsze można sprawdzać liczbę subskrypcji kanału, dodawane filmy do playlisty, polubienia i udostępnienia, po drugie i przede wszystkim można sprawdzić zaangażowanie poprzez sprawdzenie ilości kliknięć w interaktywne elementy strony, takie jak ikony lub zajawki.
Kampanie wideo na YouTube i innych serwisach umożliwiających przekaz obrazów wideo są jak wiadomo bardzo istotnym elementem współczesnego marketingu internetowego. Nie da się ukryć, iż dogłębna analiza platform i następcza kontrola wykonywanych czynności związanych ze skutecznością działań powinny pozwolić nie jednej osobie na osiągnięcie sukcesów w promocji ich kanałów i stron internetowych.
Mamy nadzieję, że ten krótki artykuł pomoże nie jednej osobie na osiągnięcie spodziewanego sukcesu z tym związanego.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)