Jak wiadomo coraz to nowe trendy zarówno tyczące się kwestii wyglądu stron jak i SEO narzucają niejednokrotnie zmiany nawet piękne wyglądających i na pozór dopracowanych od strony technicznej stron, które niestety muszą być zmienione. No właśnie, ale kiedy jest właściwie potrzebna zmiana strony? Jak ocenić przesłanki wskazujące na konieczność dokonania zmian strony? W dzisiejszym artykule postaramy się o tym napisać!
Jak wiadomo czynników, które mogą przemawiać za koniecznością zmiany strony może być bardzo wiele, z naszej strony postaramy się jednak wskazać tylko na te najważniejsze, które koniecznie powinieneś przeanalizować u siebie. Oto one:
sposób zarządzania stroną – jedną kluczowych spraw jaka może się wydawać mniej oczywista – jest sprawa zarządzania stroną, która na pozór może nie mieć większego wpływu dla tych, którzy tę stronę oglądają na zewnątrz. Jak się jednak okazuje wszystko ze sobą jest powiązane i właśnie jeśli okaże się, że system jest kiepski to niestety prędkość działania samej strony też może być kiepska, a co za tym idzie i użytkownicy będą niezadowoleni i samo Google niżej oceni stronę;
wygląd – nie ma co tutaj się zbytnio rozpisywać, ale jak wiadomo pierwsze wrażenie ma ogromną rolę, nie da się bowiem ukryć, że tak jak w relacjach między ludzkich, tak też i jak komuś strona nie będzie się podobać, to szybko ją opuści, no chyba że treści będą wybitne, to wiadomo wiedza ponad piękno tutaj ma przewagę. Kolejna jedna sprawa to prędkość wczytywania się strony – jeśli grafika będzie za mało skompresowana i na urządzeniach mobilnych będzie się kiepsko ładowała to noty też będą niższe w rankingu Google;
wersja mobilna – jak wiadomo to jest już standardem, po raz kolejny piszemy o tym do znudzenia w kolejnym artykule, ale jednak masa stron w sieci posiada autorów, którzy zdają się „olewać” temat. Ty tego nie rób, bo nie dość, że będziesz w tyle jeśli chodzi o pozycje w wyszukiwarce to jeszcze okazać się może, że ludzie będą szybko z niej uciekali...
… i tutaj warto wspomnieć o wysokim współczynniku odrzuceń – który właśnie może być konsekwencją tego, że strona nie jest na tyle atrakcyjna aby na niej spędził dłużej niż chwilę (tutaj chwila oznacza wejście na stronę i zamknięcie jej po momencie :) );
szybkość strony – jak wiadomo prędkość wczytywania się stron ma ogromne znaczenie, dlatego jeśli strona jest za wolna niestety sporo może szybko z niej uciec. Kwestia niestety ciągle przypominana, ale jednak mnóstwo stron w sieci jeszcze zdaje się odbiegać od normy jak się przegląda strony na urządzeniach mobilnych.
Konieczność przebudowy strony to jedna z czynności, którą jak piszą sami eksperci z Google (w kontekście zmiany silnika oprogramowania oraz rozbudowanej szaty graficznej, która niesie ze sobą czasami konieczność zmiany struktury plików i ich ilości) powinno być ostatecznością, ponieważ roboty Google, które odwiedzają witryny mają ograniczony czas na „przemielenie” treści całości witryny i jeśli okazałoby się, że nowa strona jest inaczej zbudowana na nowym silniku – czas oczekiwania na zaindeksowanie nowych zasobów może zająć sporo czasu.
Nawet umiejętnie wykonane przekierowania 301 mogą dać robotom na tyle pracy, że nie zawsze będzie to bezboleśnie przeprowadzana aktualizacja, ale... mimo wszystko należy pamiętać o dobru końcowym, które polega na tym, że prędkość działania wzrośnie i inne czynniki skoczą w notach wyżej, dlatego jeśli okaże się to być koniecznie nie zapominajcie o tym. Pamiętajcie jednakże również o tym aby wszelkie zmiany konsultować z ekspertami z dziedziny SEO!
Jak widać zmiana n
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)