Nie da się ukryć, iż sztuka pisania dobrych artykułów tematycznych i ogólnie copywritingu i content writingu nie zawsze każdemu dobrze wychodzi, można by sobie zanucić pod nosem zmieniony tekst piosenki znanego polskiego aktora Stuhra: „Pisać każdy może trochę lepiej lub gorzej, ale nie o to chodzi jak co komu wychodzi...”.. To jak pisać tak, aby było dobrze postaramy się Wam właśnie w niniejszym krótkim opracowaniu tutaj właśnie napisać.
Na początek warto jest wspomnieć o kilku najważniejszych sprawach, niewątpliwie wielu z Was nie doceniła jeszcze faktu istnienia różnorakich programów, które mocno wspierają pracę copywriterów. Dla tych właśnie na samym początku pisze się ten fragment opracowania, pamiętajcie proszę o tym, ażeby posiłkować się różnego rodzaju oprogramowaniem, które pomocne jest w pracy dobrego pisania i nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o wygodny edytor z wieloma wtyczkami, ale też o programy, które sprawdzają wasze prace pod kątem plagiatów, powtórzeń słów w tekście i tak dalej. Pisano na ten temat już u nas na blogu (dla przypomnienia – link_znajdzie proszę, bo na etapie pisania tego arta nie widzę tego w indeksie Google :D)
No dobrze, skoro już macie odpowiednio przygotowane stanowisko pracy, warto jest teraz wiedzieć jak i co pisać. To, co chcesz napisać to już na pewno dobrze wiesz, ale jak to zrobić tak aby było dobrze i chwytało serce nie jednego czytelnika, postaramy się odpowiedzieć w niniejszym zestawieniu:
Zafascynuj – pierwsza zasada, która zasadniczo przyświecać całości to fakt tego, że dane opracowanie – niezależnie o czym będziecie pisać – powinno zafascynować, nie możecie zatem przynudzać;
Teza – jak wiadomo coś co jest jakby mapą całego artykułu i trzeba umieć ją obronić, dlatego też warto jest zarezerwować kilka początkowych zdań w opracowaniu aby umieć przedstawić tezę. Nie muszę chyba przypominać, że warto jest pisać w dobrym punktowym zestawieniu potencjalne zestawienia anty-tez, aby obronić swoje stanowisko w odpowiedziach;
Akapity – segreguj myśli i wątki, staraj się też stosować śródtytuły, staraj się umiejętnie i mądrze dzielić tekst na działy;
Tabele – fakty, które zasługują na szczególną uwagę postaraj się w miarę możliwości zawierać w różnego rodzaju tabelach i wykresach, dobrze jest też czasami stosować infografiki, które – jak wiesz lub nie – mogą potem tworzyć super reklamę dla Twojego artykułu i serwisu w zakładce grafiki Google;
Pisz z reguły w czasie czynnym;
Staraj się pisać czym COŚ JEST, a nie na odwrót;
Używaj z reguły czasu teraźniejszego, który jest lepiej zapamiętywany;
Unikaj zwrotów obcojęzycznych i neologizmów (nowosłowia slangowego) i języka fachowego dla Twojej profesji – naprawdę nie każdy musi być specem w Twojej dziedzinie, a szuka pomocy;
Relacjonowanie pisane powinno być z reguły w trzeciej osobie;
Porządek i umiar w tekście i brak lania wody jest mile widziane;
Jednowyrazowe nagłówki staraj się stosować bardzo rzadko albo wcale;
Staraj się przeczytać tekst kilka razy przed publikacją albo daj go do przeczytania innym, zapewne docenisz to za jakiś czas;
Sukces w praktyce – co to oznacza? Oznacza to to, że sukces odnosi się jako copywriter dopiero wtedy gdy czytelnicy odniosą do siebie wskazówki, które im udzielisz i są zadowoleni. Jeśli przeczytasz powyższy artykuł i uznasz, że Ci się przydał możesz zostawić nam LIKE'a i się uśmiechnąć (:) ).
Niewątpliwie pisanie dobrych opracowań na każdy temat powinno zaangażować czasowo nie jednego copywritera. Dobre przygotowanie od strony technicznej i dostosowanie się do kanonów jakościowego pisania artykułów powinno nie jednemu zaoszczędzić sporo zawodu z faktu braku zainteresowania ich twórczością.
Mamy nadzieję, że napisany artykuł przyda się nie jednemu copywriterowi, który podniesie jakość świadczonych przez siebie usług na rynku copywritingu!
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)