Jak wiadomo każdego dnia wielu speców od tworzenia stron i pozycjonowania musi dokonać nieco czynności aby mieć ogólny wgląd w to jaki projekt jest w jakiej pozycji. Nie da się ukryć, iż każdy ma inną metodykę działania zatem to co mamy zamiar przedstawić na pewno będzie odbiegało od normy, którą sobie sam pewnie wyznacza we własnym zakresie. Naszym jednak skromnym zdaniem propozycja jaką mamy zamiar przedstawić na pewno może być dobrą alternatywą dla tych, którzy nie potrafią odpowiednio sobie wszystkiego przygotować. Zapraszamy do lektury!
W poniższym zestawieniu przedstawimy wszystkie informacje jakie są niezbędne aby móc codziennie na spokojnie wykonać odpowiedni zakres prac pozwalający „spać spokojnie” (o ile można przy tej branży spać spokojnie):
Monitorowanie pozycji – jeśli chodzi o tę kwestię to już na pewno wiele osób z Was zdaje sobie sprawę, że płaca ludzie często za efekty, chociaż niektórzy uważają, że jest to przestarzała metoda płatności i wyznaczają abonament za to co jest robione na bieżąco. Jeśli chodzi o te kwestie to na pewno warto jest mieć jakiś sprawdzony do tego system zarządzania online. Różnie do tej kwestii podchodzą firmy, jedni mają swoje autorskie oprogramowania, które różnie działają inni stawiają na gotowe rozwiązania takie jak: webpozycja, stat4seo, seostation. Co powinno być tutaj dla nas najważniejsze? Niewątpliwie: a) nagłe zmiany pozycji, spadki, wzrosty, b) pojawienie się stron klientów w mapkach, c) kanibalizacja słów kluczowych;
Prędkość strony – jak wiadomo od kiedy pojawiło się mocne parcie na rozwiązania mobile, to prędkość zaczęła odgrywać jedną z kluczowych ról jeśli chodzi o punktowanie stron, dlatego też warto jest to sprawdzać co jakiś czas. Jak wiadomo przyczyny mogą być różne: a) leżące po stronie serwera – tutaj trzeba pisać do działu IT, rzadko się to zdarza ale jednak się zdarza, b) renderowanie treści strony – tutaj w Google Search Console można to wszystko posprawdzać opcją: „pobierz jako Google”, c) nowa witryna wdrożona bez uprzedniego przygotowania – też mogą być spadki, a trzeba to przebadać;
Sprawdzenie SITE – warto jest o tym pamiętać, ta opcja w Google pozwala sprawdzić jak wiadomo wiele ważnych aspektów tego jak strona funkcjonuje. Począwszy od tego, że można sprawdzić jak się serwis indeksuje do tego czy ktoś się do niego nie włamał i Google to wyłapało;
Dane – jeśli się okaże taka sprawa, że ktoś z waszych klientów prowadzi blogi albo posiada ogólnie serwisy fachowe, warto jest im co jakiś czas przypomnieć o tym aby aktualizowali sobie dane na stronie, to jest bardzo ważne, ponieważ Google punktuje te strony, które są aktualizowane.
Jak wiadomo analiza powyższa wskazuje na podstawowe aspekty, które warto jest podjąć każdego dnia jeśli ktoś chce mieć chociaż minimum pewności, że w projektach którymi się zajmuje jest wszystko ok. Nie da się ukryć, iż jest to bardzo ważna sprawa, ponieważ od tego zależy czyjeś „być albo nie być”.
Pamiętaj aby traktować powyższe wskazówki jako swoiste wskazówki higieny pracy jeśli chodzi o zajmowanie się stronami pod kątem SEO. Życzymy wszystkim udanych prac przy stronach.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)