Wiele już na naszym blogu napisano na temat tego jak się pisze artykuły i jaki ma wpływ content marketing na działania zwane SEM, czy jednak ktoś analizował kwestię zagadnienia związanego z wpływem samego bloga na pozycjonowanie? Pewnie nie wiele osób się tym zajmowało, a już na pewno nie właściciele, którzy nie mają nawet czasu aby zadbać o swoje strony internetowe w sposób należyty. Jak się jednak okazuje sprawa jest w zasadzie bardzo ważna, dlatego też warto jest nieco przyjrzeć się temu zagadnieniu, stąd też dzisiejszy artykuł będzie o tym traktował.
Jak wiadomo każdego dnia wiele osób siedzi przed komputerem i stara się wykonywać swoje obowiązki dnia codziennego związane ze swoim zawodem. Spośród tych, którzy siedzą przed komputerem jest mnóstwo osób prowadzących swoje własne firmy, dlatego też muszą oni każdego dnia praktycznie zastanawiać się jak w gąszczu konkurencji zaistnieć i dotrzeć ze swoją ofertą do odbiorców.
Aby to zrobić jest wiele sposobów, między innymi przedstawianie odbiorcom fachowej wiedzy, którą sami im serwują osoby zajmujące się czymś profesjonalnie. Dlatego jeśli ktoś nie posiada jeszcze na swojej stronie bloga, powinien koniecznie nadrobić te braki chociaż z tego powodu, natomiast poniżej postaramy się napisać dlaczego właściwie wpływ na pozycjonowanie jest taki ogromny...
Cóż, tak się składa, że Google wdrożyło system związany ze sztuczną inteligencją analizującą treści znajdujące się na stronie pod kątem tego jak i co się pisze. I tak, niestety teraz już trzeba pisać naprawdę wartościowe treści, aby w ogóle Google punktowało jakiekolwiek strony znajdujące się w indeksie. Sprawa jest o tyle zatem skomplikowana, że niestety coraz większe koszta ponoszą firmy, które zatrudniają osoby piszące dobre wartościowe treści na blogi i inne strony, które mają docelowo pozycjonować strony docelowe klientów.
Dobry blog na stronie internetowej jest o tyle ważnym elementem od strony marketingowej, że zawiera merytorycznie i poprawnie (tak zakładam) dopracowane od strony SEO treści tematycznie powiązane z tym co się tyczy sprzedawanych produktów i usług. Dlatego też sam blog może uczestniczyć w „życiu” strony głównej – chodzi tutaj oczywiście o linkowanie wewnętrzne, kierowanie do ofert, opisów, podstron itp.
Zatem skoro już to wiemy, zastanówmy się jakie treści mogą znajdować się na blogach i jakimi kryteriami powinny się charakteryzować odpowiednio dopracowane wpisy na blogach.
No właśnie, dobry tekst na blogu to jaki? Oto kilka kryteriów:
Zawsze aktualny – tutaj warto jest co jakiś czas swoje treści przeglądać i coś w nich dopisać. Tak się składa, że Google lubi czasami przeglądać wartościowe treści, które miały dobrą notę i jak się okaże, że np. za n lat są takie same wpisy nie dostaną większej noty, tylko spadną na rzecz nowszych wpisów. Jeśli jednak zadbasz o ich świeżość, to się nota utrzyma;
Cykliczność – warto jest też... pamiętać o swoim blogu i co jakiś czas faktycznie coś napisać, aby dać znać Google, że strona jest rozwijana a autor nie śpi.
W sumie tyle starczy. A co można by powiedzieć w kwestii tego jakie są typy postów na blogach? Oto one:
FAQ – czyli często zadawane pytania – są to zestawienia pytań i odpowiedzi, które najczęściej mogą pojawić się z tematyką, którą się ktoś zajmuje;
Rankingi/wyliczenia – tutaj zatytułowanie artykułu z liczbą produktów/usług, może być dobrym powodem do tego aby zaprezentować swoje produkty i usługi dostępne na stronie głównej serwisu;
Infografiki – niedoceniane a bardzo wartościowe, bo zachęcające do dalszego podlinkowania m.in. treści ze schematami, układami itp., które w sposób jasny i czytelny graficznie przedstawiają zagadnienie;
Inspiracje/zastosowania – jak wiadomo niezależnie od tego co kto sprzedaje może przedstawić ciekawe zastosowanie do czego może się przydać dany produkt i jak go można wykorzystać.
I jeszcze jedna ważna sprawa – im więcej treści tym lepiej, ale trzeba pamiętać koniecznie o linkowaniu wewnętrznym między treściami (jest to tak zwane linkowanie tematyczne), w ten sposób można kogoś dłużej zatrzymać na stronie, bo będzie pragnął zgłębiać interesujący go temat – trzeba mu tylko dać powód do tego aby chętnie nadal czytał Twojego bloga.
Prowadzenie dobrego bloga może zająć dużo czasu i wymaga na pewno dużego profesjonalimu od kogoś kto się tym zajmuje. No, ale od kogo można wymagać jeśli nie od właściciela firmy tego, że będzie wiedział czym się zajmuje i robi to dobrze?
No właśnie, dlatego warto jest mieć to na względzie i starać się maksymalnie jak się tylko da wykorzystać ten kanał komunikacji między firmą a odbiorcą usług/produktów, na pewno wielu osobom się to bardzo przyda i przyniesie odpowiednią konwersję z prowadzonej strony.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)