Jak mówi polskie przysłowie „Pańskie oko konia tuczy” i wedle tego powiedzenia również i właściciele swoich biznesów powinni zadbać o sprawdzanie jakości wykonywanych na ich rzecz prac, które zlecają firmie zewnętrznej. Co bardziej kompetentni i zorientowani w temacie powinni dobrze wiedzieć, że odpowiednie raportowanie z wykonywanych działań firm zajmujących się SEO i pozycjonowaniem jest koniecznym „must have” jeśli chodzi o podstawowe sprawdzanie jakości prac.
A jak wygląda bardziej zaawansowane działanie związane z analizą prac naszych firm, które prowadzą działania marketingowe w zakresie SEO/SEM? O tym w poniższym artykule!
Co prawda sporo osób rozumie zagadnienia SEO do tego stopnia, że nie mylą oni klasycznego linkowania z tym pierwszy, to jednak wiele osób traktuje te zagadnienie synonimicznie. I tutaj popełniają wielki błąd, bo jak się okazuje linkowanie to nie najważniejsza sprawa w tym temacie. Jednakże jak pokazuje praktyka, już od kilku lat po pierwsze coraz ważniejszą kwestią są same prace przy optymalizacji strony, po drugie treść, treść i jeszcze raz treść, mądra, rzeczowa, profesjonalna i czytelna dla ludzi i też robotów Google oraz Google Raterów.
Świadomość klientów w kwestii konieczności sprawdzania prac firm z tej branży coraz bardziej wzrasta. I bardzo dobrze, bo jak wiadomo działania optymalizacji i pozycjonowania są długofalowe a koszta nie małe, dlatego warto jest sprawdzać za co się właściwie płaci. Odpowiednie raporty z prac są nawet przez szefów firm coraz chętniej czytanie, a wiele osób też nie boi się zadawać trudnych pytań tym, którzy chcą sprzedawać usługi, ponieważ jak wiadomo nie zawsze usługi proponują specjaliści z branży, a wręcz nieobeznani w temacie marketingowcy. To akurat jest smutne, ale osoby, które nie boją się zadawać trudnych pytań zawsze potrafią wyjść z tego obronną ręką, także każdy właściciel będzie mógł rozeznać się z kim ma do czynienia.
A co jeszcze smutniejsze i może wydawać się być mało istotne, to fakt tego, że klienci sami poniekąd są sobie winni, bo oczekują nierealnych czasów na realizację swoich zleceń, które nie zawsze są możliwe do zrealizowania, jeśli w ogóle. To, że się płaci dużo i się wymaga to raz, a dwa, to możliwości jakie daje dzisiejsze natężenie ruchu w sieci i indeksie oraz inne ograniczenia technologiczne.
Mogłoby się wydawać, że w XXI wieku wszystko jest możliwe, ale jednak nie zawsze tak jest, trzeba to sobie jasno uświadomić, cierpliwość się cnotą, a rozsądek budzi zaufanie i nie wpędzi nikogo w nerwicę oraz nie doprowadzi do wzajemnych niedomówień i żali wynikających z faktu tego, że firma się nie sprawdziła.
Wybierając firmę pozycjonującą warto zwrócic uwagę na następujące rzeczy:
Wydawać by się mogło, że nie odpowiedzieliśmy w tym artykule na podstawowe pytanie: „jak sprawdzać jakość prac firmy”, jednakże dla laików, którzy prowadzą swoje biznesy i pragną sprawdzić jakość prac jedyną realną i bardzo dobra formą sprawdzenia tych prac jest czytanie raportów z prac firmy oraz zadawanie jej trudnych pytań w związku z przedstawionymi danymi. Niby tylko tyle, ale i AŻ tyle, bo tyle wystarczy aby sprawdzić, czy prace w ogóle są prowadzone i czy działania są etyczne i nie sprowadzą na nas kar od Google.
Niewątpliwie trzeba badać to, kto i jakimi metodami zajmuje się naszymi stronami zarówno od strony optymalizacji jak i pozycjonowania, trzeba też mieć możliwość zaczerpnięcia dodatkowej kompetentnej wiedzy oraz wsparcia technicznego od osób trzecich, które pozwolą nam na wnikliwsze przeanalizowanie zagadnienia tak abyśmy mieli zupełną pewność tego, że współpraca z daną firmą przyniesie nam spodziewane efekty.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)