Jak wiadomo tworzenie stron jest pasją dla nie jednego webmastera i dodatkowo źródłem utrzymania, jednakże to aby strona spełniała w pełni oczekiwania klientów oraz była dostosowana do wymogów jakie obowiązują w wyszukiwarce wymaga nieco głębszej analizy zagadnienia związanego z różnymi wytycznymi wskazanymi przez W3C, ale także i samo Google, które jak wiadomo narzuca swoje standardy jakościowe. Jednym z wymogów jest na pewno prędkość wczytywania się stron na urządzeniach mobilnych, które nie mają takich możliwości technicznych jeśli chodzi o wczytywanie danych, dlatego też warto w sposób szczególny zwrócić na to uwagę i doszkalać się w zakresie przyspieszania stron internetowych. I właśnie o tym mamy zamiar w dzisiejszym artykule Wam napisać, zapraszamy do lektury!
Jak się okazuje prędkość ma tutaj ogromne znaczenie, badania dowodzą że te strony, które ładują się dłużej niż 3 sekundy mają prawie 50% pewność tego, że użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych je porzucą i w przyszłości nie będą z nich korzystali, natomiast inne badania dowodzą, że w sklepach internetowych ponad 20% osób jest skłonna porzucić swoje kosze z zamówieniami jeśli strony są za wolne. Frustracja sięga zenitu wśród tej grupy odbiorców jak widać, ale cóż – warto to sobie uzmysłowić i przeanalizować budowę strony oraz spróbować coś ulepszyć.
Jak tego dokonać? Oto nieco propozycji:
Zlokalizuj te elementy, które generują największe obciążenie i wczytują się najdłużej – staraj się je jakoś ładować potem, jeśli struktura witryny i oprogramowanie na to pozwala – a jeśli nie to podejmij temat z programistą, na pewno będzie mógł coś pomóc. Warto jest zwrócić w szczególności uwagę na takie rzeczy jak: Javascript, wtyczki dodatkowe, CSS (możesz użyć modularyzacji), grafiki statyczne (poddawaj konwersji przy użyciu np. xGuetzli) oraz wideo itp;
Postaw na szybszy hosting - nie staraj się oszczędzać na tym bo naprawdę nie warto, różnice w cenach bywają znikome, wszak na tym na pewno nie powinno się oszczędzać;
Używaj statycznej pamięci swojej strony – dzięki temu nie będziesz zmuszał użytkowników do tego aby ich przeglądarka na każdej podstronie pobierała te same elementy witryny;
AMP – godne uwagi, ale jednak nie wszystkich polecane rozwiązanie powinno być też brane pod uwagę – pisaliśmy już o tym rozwiązaniu na blogu, dlatego nie zapomnij doczytać detali.
Nie da się ukryć, iż przyspieszanie stron internetowych, a szczególnie tych które są bardziej rozbudowanymi serwisami nie należy do prostych rzeczy. Niejednokrotnie przy budowaniu takich witryn zaangażowani są liczni programiści, którzy na bieżąco muszą analizować wiele czynników mających wpływ na poprawne działanie strony oraz UX i UI.
Nie jest to proste zadanie, a wskazane powyżej możliwe zmiany stanowią tylko część możliwych rozwiązań jakie możecie wprowadzić na swoich witrynach, które nie są mocno rozbudowane. Przy większych projektach na pewno nie obejdziecie się bez pomocy fachowców z dziedziny programowania.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)