Jak wiadomo optymalizacja treści pod kątem SEO jest podstawową czynnością, która zapewnia iż zgromadzone na stronie zawartości (niezależnie czy sama treść, czy obrazy) są potem odpowiednio odczytywane przez roboty Google i punktowane w sposób należyty o indeksacji nie wspominając. Nie da się ukryć, iż czynników odpowiadających za należyte ocenianie zasobów witryn jest mnóstwo, podobnież i wskazówki Google dla webmasterów narzucają sporo wymogów. Jak się jednak mają te wszystkie wytyczne odnośnie optymalizacji obrazów i zdjęć? O tym postaramy się napisać w dzisiejszym opracowaniu!
Jak się okazuje nic tak bardzo nie przemawia do wyobraźni człowieka jak graficzne ujęcie zagadnienia. I nie ma co się dziwić, ponieważ ludzki umysł jest tak zbudowany, że lepiej przyswaja się przedstawione w różnych wariantach elementy tekstowo-obrazkowe, a nie sam tekst. Zatem warto jest próbować maksymalnie jak się tylko da przygotować zdjęcia, obrazki i wideo pod kątem SEO. Jak tego dokonać, oto kilka podstawowych wskazówek:
Opisowe nazwy plików – takie rozwiązanie pozwoli na lepszą indeksację i czytelność obrazku, gdyby się okazało, że z jakichś powodów nie będzie go na sewerze, to wtedy pozostanie opis;
Atrybuty ALT – nie da się ukryć, iż też są ważne – tutaj najważniejsze w tym rozwiązaniu jest to, żeby w tych opisach ALT stosować główne słowa kluczowe;
Przeskalowanie – jakość i wielkość ma znaczenie, dlatego trzeba pamiętać o tym aby stosować różne programy do kompresji grafik. Najlepszym darmowym rozwiązaniem jakie można zasugerować jest oczywiście Google'owe xGuetzli. Jeśli chodzi o wielkość plików, to ważne jest aby miały one poniżej 200 kb;
Mapa strony grafik – tak właśnie, trzeba pamiętać o tym, że jeśli masz dużo grafiki na stronie to warto jest stosować osobne pliki – mapę dla plików tekstowych i osobną mapę dla grafik.
Jak wiadomo prawidłowa optymalizacja stron internetowych jest jedną z najważniejszych czynności, którą powinien wykonywać każdy kto myśli o swoim sukcesie w promocji stron w internecie. Ścisła podstawa, o której w dzisiejszym opracowaniu Wam dziś napisaliśmy jest dla wielu kojarzona tylko i wyłącznie z tekstem, ale jak się okazuje w praktyce jest to także związane z obrazami, zdjęciami i nawet wideo, dlatego postanowiliśmy Wam dziś o tym napisać abyście mieli chociaż podstawową wiedzę na ten temat. Dla osób, które pragną więcej się na ten temat dowiedzieć, warto jest sięgać do źródła na stronie: https://developers.google.com/web/fundamentals/performance/optimizing-content-efficiency/image-optimization?hl=pl Mamy nadzieję, że artykuł okazał się być przydatnym, życzymy wszystkim udanych optymalizacji własnych witryn!
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)