Jak wiadomo prowadzenie sklepu z artykułami dziecięcymi wymaga od ich prowadzących nie tylko zaangażowania sercem w prowadzone przedsięwzięcie, ale również ogarnięcie mnóstwa spraw związanych ze strategią sprzedaży wysyłkowej i samym zagadnieniem SEM w kwestii biznesu online. Co za tym idzie trzeba pamiętać o tym, że sklep jest dużo bardziej zaawansowaną kwestią niźli zwykła prosta strona internetowa, która nie wymaga aż takie zaangażowania jak w przypadku e-sklepu zawierającego ogromną ilość podstron i wymagającego ogromnego zaangażowania środków finansowych i czasu oraz nieustannego monitorowania sprawy. W dzisiejszym artykule postaramy się Wam podpowiedzieć jak pozycjonować sklep z produktami dziecięcymi, jeśli jesteście zainteresowani, zapraszamy do lektury!
Jak widać z przeprowadzanych badań statystycznych priorytetem dla rodziców kupujących zabawki jest oczywiście cena i zaraz po tym jakość wykonania a co za tym idzie bezpieczeństwo. Nie da się ukryć, iż dla sporej części świadomych rodziców BEZPIECZEŃSTWO to to co najważniejsze, dlatego rodzice są skłonni czasami więcej zapłacić za zabawkę byleby spełniała ona wszelkiego rodzaju atesty jakości i bezpieczeństwa.
Jak wiadomo świeżo upieczeni rodzice nie zawsze wiedzą co jest dla nich najlepszym wyborem jeśli chodzi o różne kwestie związane z wychowaniem dziecka. Dlatego sklepy same powinny proponować rozwiązania, które będą dla nich najodpowiedniejsze. Różne sklepy prześcigają się w proponowaniu ów rozwiązań, począwszy od propozycji dla dzieci – wyprawka do szpitala dla noworodka, skończywszy na produktach dla rodziców takich jak uchwyt na kubek dla rodzica albo biustonosz dla mamy karmiącej. Wszystko jak wiadomo należy mądrze poukładać w kategorie na stronie. A o czym warto jeszcze pamiętać? Oto kilka wskazówek:
Crosselling – jak wiadomo dzieci szybko dorastają, dlatego trzeba umieć przewidywać to, że jako stali klienci w jakimś sklepie rodzice będą pragnęli co jakiś czas sięgnąć po nowy produkt. Sprzedawca w sklepie powinien to przewidywać i wprowadzać odpowiedni podział kategorii biorąc pod uwagę wymogi jakie niesie ze sobą konieczność sprzedaży produktów od niemowlaka po dzieci kilku(nasto) letnie;
Newsletter – warto jest pamiętać, żeby co jakiś czas też wysyłać do swoich klientów informacje z nowościami przez newsletter, pamiętajcie aby koniecznie umożliwić swoim klientom zapisanie się i wypisanie, będą czuli się komfortowo pod kątem bezpieczeństwa ich danych oraz swobody dodawania i usuwania;
Linkowanie wewnętrzne - na etapie dostosowywania produktów i kategorii z opisami warto jest pamiętać o tym, żeby też wprowadzać w międzyczasie „najczęściej kupowane” produkty, dzięki którym będzie możliwość sugerowania zakupienia czegoś co jest naprawdę „topowe”;
Droga do koszyka zakupowego – bywa tak, że potencjalni klienci na falach internetu czują na tyle niekomfortowo i są nieobyci z komputerem, że nie potrafią sobie poradzić z dokończeniem zakupów i porzucają swój koszyk. Powodów jest oczywiście dużo więcej ( o czym pisaliśmy m.in. w jednym z artykułów u nas na blogu) dlatego warto jest pamiętać i o tym rozwiązaniu oraz maksymalnie uprościć formę rejestracji, dokonywania zakupów i form płatności, które też bywają sporą bolączką e-sklepów;
Mobile, responsywność, prędkość – tak w wielkim skrócie warto i wspomnieć o tym, aby pamiętać o wprowadzaniu zmian, które umożliwią dokonywanie zakupów przez osoby korzystające ze swoich urządzeń mobilnych, tutaj jak wiadomo (a zapewne wiedzą wszyscy Ci, którzy śledzą naszego bloga) jest ciągła gonitwa w tym kierunku aby dopracować algorytm w takim kierunku aby coraz bardziej ulepszyć funkcjonowanie na urządzeniach mobilnych;
Pogłębiony keyword research – to rozwiązanie jak wiadomo w obrębie witryny pozwolą wybrać frazy, którymi poszczególni klienci mogą kierować się przy zakupach produktów – warto jest pamiętać o możliwości umieszczenia tychże w obrębie witryny;
Opisy produktów i rekomendacje – ważną sprawą są oczywiście dokładne i dopracowane od strony SEO opisy produkty oraz rekomendacje też grają istotną rolę, warto i o tym pamiętać;
Obrazki i filmy – jak wiadomo nie da się prowadzić dobrej sprzedaży bez wersji obrazkowej przedstawiającej instruktaż obsługi, warto zatem pamiętać o konieczności nanoszenia różnego rodzaju podpowiedzi w formie filmów instruktażowych pokazujących np. jak zmontować zakupioną zabawkę w całość itp., przydatne też bywają infografiki, które w sposób prosty i czytelny pokazują niektóre zagadnienia.
Jak wiadomo zajmowanie się sklepem internetowym nie jest łatwym zajęciem, ponieważ zająć się trzeba nie tylko aktualną ofertą sprzedażową, ale również i skomplikowanym procesem dotarcia do klienta i optymalizacją kodu strony internetowej. Całość procesów, o których piszemy zwą się SEM i niewątpliwie są bardzo czasochłonne i kapitało-chłonne.
W niniejszym artykule wskazaliśmy Wam tylko i wyłącznie minimum jeśli chodzi o działania związane z pozycjonowaniem produktów w sklepie z produktami dziecięcymi, mamy nadzieję, że ów wskazówki okażą się być dla Was pomocne.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)