Jak wiadomo każda osoba chciałaby mając sklep internetowy czerpać z niego najwięcej korzyści jak tylko się da. Teoretycznie nic prostszego, trzeba opracować dobrą strategię marketingową, czyli mieć dobry produkt, dobrze się rozreklamować, zgłosić się do firmy pozycjonerskiej, która będzie nam pozycjonowała sklep i... no teoretycznie powinni pojawić się klienci chętni do zakupu. A co jeśli okaże się, że tak nie jest, mimo iż nasz sklep oferuje naprawdę dobre produkty w super cenach? Powodów może być wiele, jednym z nich – i jak się okazuje bardzo kluczowym – może być właśnie fakt tego, że na stronie produktowej są kiepskie opisy stron.
Co zatem zrobić aby opisy były wręcz idealne i podniosły nam sprzedaż? Trzeba umiejętnie wykorzystać zdjęcia z odpowiednimi opisami pod nimi, aby doszło do odpowiedniej konwersji. Jak się do tego zabrać? Zapraszamy do lektury, w której na pewno postaramy Ci się w tym pomóc! Jakość opisu – podstawą uchwycenia klienta
Jak wiadomo zaraz po treści i merytorycznej poprawności w kolejności najważniejsze jest oczywiście optymalizowanie tektów, które wcześniej merytorycznie dopracowaliśmy, czyli dla przypomnienia trzeba należycie stosować odpowiednie frazy kluczowe z długiego i krótkiego ogona, stosować różne formatowania tekstów (h1, h2 itp.). Warto też zwracać uwagę na optymalizację zdjęć, poprawne generowanie adresów URL, opisy stanów magazynowych, rodzajach dostawy i kosztach oraz zadbać o odpowiednie linkowanie wewnętrzne.
Kluczową sprawą dla sukcesu sprzedażowego jest również to czy sprzedawca w ogóle zdaje sobie sprawę jakie są oczekiwania klientów, czy zrobił właściwe rozpoznanie rynku. Jeśli ktoś już zrobił tę podstawową sprawę z punktu widzenia odniesienia sukcesu sprzedażowego, następnie powinien zaobserwować jakie opinie na temat danego produktu się pojawiają i uwzględnić owe kwestie w opisach produktów w przyszłości, a ponadto jak to możliwe jeśli zlecasz pisanie opisów do produktów copywriterowi to ważne, aby oni też mieli do tego wgląd.
Jak wiadomo, to jak się przedstawi dany produkt, to od tego może zależeć sukces sprzedażowy. Zatem warto jest wiedzieć, jak pisać oraz stosować też możliwe techniki socjotechniczne, które jednak – co bardzo ważne! - nie powinny być używane w celach manipulowania i wprowadzania w błąd klientów. Jak zatem pisać teksty, warto wziąć sobie do serca kilka prostych wskazówek:
A jakimi technikami socjotechnicznymi możesz się posiłkować w tego typu działaniach?
Niewątpliwie jak pokazują dostępne statystyki różnych sieci badających zachowania klientów na rynku, to jak ktoś zaprezentuje swoje oferty sprzedażowe ma ogromne znaczenie na decyzje wtórne związane z podjęciem decyzji o zakupie lub też nie. Warto zatem jest podjąć wyzwanie większej optymalizacji swoich sklepów od strony spojrzenia na zawartość merytoryczną opisów, które można w dużej mierze odpowiednio dostosować aby były jeszcze czytelniejsze i zachęcające do dokonania zakupów. Pamiętajmy o tym, że sam wysiłek zadbania o to, aby klienci wchodzili na stronę – pozycjonowanie i linki z programów kontekstowych – to nie wszystko, trzeba jeszcze klienta zatrzymać na stronie i zainteresować go produktami i usługami, które ma się do zaoferowania.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)