Jak wiadomo jednym z częściej spotykanych pytań jakie można usłyszeć od osób, które będą chciały komuś zlecić pozycjonowanie jest: „A jak długo będzie trwało pozycjonowanie?”. Odpowiedź na to pytanie jest bardziej skomplikowana niż samo pytanie w rzeczy samej, ponieważ jak wiadomo nie da się tego prosto oszacować gdyż jest wiele czynników, które wpływają na różne czynniki przekładające się w efekcie na odpowiednią pozycję strony w indeksie pod poszczególne frazy. Czy można zatem to jakoś oszacować? Postaramy się dziś odpowiedzieć na to pytanie, zapraszamy do lektury!
To jak szybko będzie się pozycjonowało stronę zależy od wielu czynników, a między innymi od:
struktury strony;
wieku domeny;
treści na stronie oraz ich aktualizowania w czasie;
meta opisów oraz title;
siły konkurencji;
geolokalizacji;
rynku docelowego na jakim strona ma pozyskiwać ruch i klientów.
Jak zatem widać jest tego nieco, dlatego też i samo pozycjonowanie może być na tyle skomplikowane w czasie, że nie da się tego oszacować dokładnie, ale można przyjąć za pewne, iż pierwsze konkretne efekty podczas prac z mniej konkurencyjnymi frazami powinny się ukazać po 4-6 miesiącach (w top 10). Jest to czas minimum jeśli ma się na względzie pozycjonowanie stron, które mają krótką historię i nie posiadają jakiejś starszej domeny.
To są tylko podstawowe czynniki, które mają wpływ na jakość pozycjonowania i czas w jakim zostanie ono skutecznie przeprowadzone do topowej trójki, bo takie pozycje w rzeczy samej są jedyną słuszną opcją jeśli chodzi o możliwość klikania w pozycje przez potencjalnych użytkowników wyszukiwarki.
Owszem tak, chodzi np. o liczbę podstron, silnik strony na jakim działa dany serwis (dla przykładu mała strona oparta o Wordpress posiadająca kilkadziesiąt podstron ma mniejsze szanse na uzyskanie takiej pozycji niż duży sklep posiadający tysiące podstron dobrze zoptymalizowany itd.). Tutaj czas, który podany wyżej może się wydłużyć nawet z 3-4 miesięcy do 6 a nawet 12 miesięcy. Warto jeszcze uwzględnić opcje ewentualnych zmian w algorytmie Google, które mogą jakoś zrewolucjonizować dotychczasowe trendy w SEO i pozycjonowaniu.
A co z tymi, którzy szybciej chcą osiągnąć pozycje? Niestety i tutaj jest rozwiązanie, które szanujący się i uczciwi użytkownicy sieci odrzucają, mowa jest tutaj o black hat seo – na które składają się nieuczciwe metody pozycjonowania, które z reguły kończą się za-filtrowaniem domen albo ich zbanowaniem.
Nie da się ukryć, iż pozycjonowanie, które oficjalnie Google uznaje za coś nie etycznego i nie popiera tego typu działań swoje podstawy pierwotnie posiada w naturalnej chęci promocji stron, które można robić albo uczciwie albo nieuczciwie (czyt. Black Hat SEO). Jeśli chodzi o to pierwsze rozwiązanie, to aktualnie jest ono na tyle skomplikowane, że metodyka działań opiera się już nie tylko o same działania związane z wynikami generycznymi (naturalnymi wynikami wyszukiwarki), ale także działaniami pobocznymi typu: social media, kanały na YouTube, content i influence marketing.
Wszystko to musi być ze sobą spójne i prowadzone jednocześnie tak aby wspomagało dodatkowo efekt pozycjonowania strony, która właśnie też dzięki tego typu działaniom będzie sukcesywnie i powoli oraz stabilnie pięła się w górę. Nerwowe i szybkie działania przybierające formę Black Hat SEO nie są dobrym pomysłem i na pewno odradzana jest współpraca z osobami, które proponują szybkie efekty za rozsądną cenę, teraz tego typu działania mogą być tylko skazane na fiasko.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)