W zasadzie rzadko kiedy poruszane są takie tematy, ponieważ katalogi stron nie są jak wiadomo jakimś dużym czynnikiem pozycjonerskim w dzisiejszych czasach, niemniej jednak jeśli chodzi o główny katalog Google – DMOZ – warto poruszyć tę kwestię i powiedzieć, że od marca 2017 roku ten katalog nie jest już prowadzony, jak dowiedzieliśmy się jakiś czas temu, został oficjalnie zamknięty.
Jak wiesz lub nie, od 2006 roku Google miało w zwyczaju pobierać z katalogu niektóre dane odnośnie strony w nim umieszczanych, między innymi dane TITLE, META DANE, które brało pod uwagę podczas sporządzania oficjalnej listy dla celów wyświetlania wyników w wyszukiwarce. Jednocześnie Google napisało na oficjalnej stronie, że jeśli ktoś tworzy teraz stronę musi baczniej sporządzać kod i opisy z nim związane, tak aby były one zgodne z wytycznymi. Warto jest skorzystać z tego → https://support.google.com/webmasters/answer/35624 artykułu aby dodatkowo przypomnieć sobie jakie to są wytyczne i jak najlepiej opisywać teraz swoje strony.
Najważniejsze przesłanie prócz tego powyżej to to, że aktualnie trzeba używać już NOODP directive podczas tworzenia stron, są to dodatkowe wytyczne dla robotów Google tak aby mogły być user-friendly pod kątem DMOZ.
Niewątpliwie taka drobna zmiana w wyniku ciągłych ewolucji i udoskonalania wyników wyszukiwania może nie wpłynie jakoś znacząco na Twoje pozycje w wyszukiwarce i nie ma jakiegoś bezpośredniego wpływu i nigdy nie miała, ale pokazuje to o wiele ważniejszą kwestię, która rozciąga się na całe zagadnienie, mianowicie można domniemywać iż Google sukcesywnie zacznie ignorować wpisy w różnego rodzaju katalogach – nawet bardziej zaawansowanych i rzetelnych od strony gwarancji jakości – jako czynniki wpływające na budowanie wizerunku i pozycji w rankingu Google, warto jest o tym pamiętać i bardziej przykładać się do budowania wizerunku marki i jej pozycję w Google poprzez współczesne nam dostępne standardy.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)