Jak wiadomo każde urządzenia jakie korzystają z internetu mogą być w jakiś sposób też geo-lokalizowane. Jeśli chodzi o samą wyszukiwarkę jak wiadomo najbardziej znana jest opcja związana z geo-lokalizacją firm, dzięki czemu możemy wiedzieć gdzie kto się znajduje. Jest to najprostsze rozwiązanie, są oczywiście bardziej zaawansowane kwestie związane z namierzaniem obiektów, osób itd., niemniej jednak jest to temat rzeka i dziś postaramy się zająć tylko tym co się tyczy oczywiście wyszukiwarki Google oraz urządzeń przenośnych takich jak smartfony. Zapraszamy do lektury!
Nie da się ukryć, iż dane geograficzne potrafią dostarczyć bardzo wielu cennych informacji m.in. takich, które pozwolą nam mądrze inwestować swoje zasoby, szczególnie zatem przydaje się to w takich branżach jak handel oraz usługi. I tak dla przykładu jeśli chodzi o smartfony to można się z nich dowiedzieć cennych informacji, które powiedzą operatorom skąd klient napływa – zatem jakby nie patrzeć przestrzennie można określać źródło ruchu w handlu, a to już bardzo wiele ponieważ pozwala to na wskazanie uśrednionych chociaż kosztów, ile co będzie kosztowało jeśli chodzi o transport.
A jak się sprawa ma z siecią Internet? Tutaj jest podobnie, jeśli chodzi o transport standardowy – to wiadomo, że surowcem jest benzyna, natomiast jeśli chodzi o sieć – są nimi dane w gigabajtach, których są zapewne miliardy. Dlatego warto jest mieć na względzie to, że właśnie dane sieciowe są źródłem generowania ogromnych wydatków i przychodów, stanowią ogromne wyzwanie i generują zmiany w zakresie działań biznesowych na całym świecie, są używanie do zarządzania wydajnością produkcji lub monitorowania pozycji w trybie rzeczywistym.
Warto zatem jeszcze raz podkreślić, że lokalizacja ma ogromne znaczenie jeśli chodzi o sukces w handlu i usługach, którymi trzeba umiejętnie kierować niezależnie czy w sieci Internet, czy w świecie realnym. Chodzi głównie o to, że można łatwo oszacować to czy w danej lokalizacji jakiś biznes ma szansę na sukces, czy też poniesie się sromotną klęskę. Podobnież ma się sprawa z geolokalizacją w telefonach komórkowych, w których można zbadać dane, które wskażą np. na konieczność przeprowadzenia kampanii reklamowej SMS do osób, które jeszcze jakiegoś sklepu nie odwiedziły, a mieszkają np. w pobliżu.
Ogólnie praktyka pokazuje, że danych przesyłanych w sieci z roku na rok przybywa, coraz więcej osób korzysta z możliwości dokonywania zakupów przez Internet i niestety tendencja ta jest wzrostowa – pisze się celowo, że „niestety”, bo dochodzi z kolei do zanikania tradycyjnych relacji międzyludzkich, coraz więcej osób niestety ma problemy ze zdrowie, bo za mało się rusza itp. Niestety XXI generuje sporo nowości, które pośrednio doprowadzają do samo-destrukcji człowieka, ale to już temat na inny artykuł i dla speców od zdrowego żywienia.
Z naszej strony chcieliśmy Wam przedstawić podstawowe zagadnienie geolokalizacji oraz pokazać jak ogromne znaczenie odgrywa ono w handlu i usługach, mamy nadzieję, że artykuł wydał się być pomocny i interesujący.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)