Jak wiadomo w 2015 roku już raz Google poczyniło zmiany w algorytmie mające na celu zmniejszenie ilości tak zwanych Doorway Pages w SERP'ach, jednakże czy ten proceder się zmniejszył, aż tak bardzo, to ciężko nam to oceniać, na pewno co nieco wyniki zostały „przetrzepane”, ale czy aby do końca?
Dziś skupimy się na opisaniu zagadnienia abyście mogli wiedzieć, że takowe praktyki nie są mile widziane i będą na pewno karane prędzej czy później, dlatego warto już dziś wiedzieć co może być sklasyfikowane jako strona doorway page.
Doorway page to najkrócej rzecz ujmując strona, która służy niejako za przejście do innej docelowej strony, jest ona ładnie wypromowana pod niektóre frazy, ale jej zadanie się nie kończy na tym, ma bowiem skierować internautę do innej strony docelowej i to nie zawsze za jego wiedzą.Strony takie nazywane są także jako: portal pages, zebra pages, gate waypages i jump pages.
Co to w praktyce oznacza? Oznacza to ni mniej ni więcej jak to, ze ktoś kto trafia na taką stronę, zostaje praktycznie od razu przekierowany na inną stronę poprzez przekierowanie o nazwie META refresh. Niektórzy co bardziej zapobiegliwi, powiedzmy sobie szczerze – spamerzy – zamiast tej sztuczki po prostu wstawiają na stronie linki, które są klikane przez potencjalnego Kowalskiego i przechodzą do strony docelowej.
Google na ten temat wypowiedziało się już w 2015 roku na swoim blogu, w którym można jasno przeczytać, że zauważyło problem, który prowadzi do zaniżenia jakości zasobów wyszukiwarki i będą przedsięwzięte kroki w celu eliminacji stron, których zadaniem jest głównie przekierowanie na inne domeny docelowe -w tym też roku wstępnie wprowadzono takie zmiany.
Dobre pytanie zadajesz czytelniku! Owszem, tak! Piszemy po to, aby Tobie czytelniku uzmysłowić, że jeśli ktoś twoją stronę pozycjonuje przy pomocy właśnie stron doorway pages, to jej pozycja może spaść prędzej czy później, albo może Ciebie spotkać inna kara, filtr, a w ostateczności ban. Warto, abyś zatem wiedział, jakimi metodami jest promowana.
Możesz jednak sprawdzić swoją stronę w taki sposób, abyś mógł w przyszłości wyeliminować współpracę z osobą, która może faktycznie w ten sposób promować Twoją stronę. Jak to sprawdzić? Już spieszymy z odpowiedzią:
Niewątpliwie proceder, o którym wspomnieliśmy ma już mniejszy zasięg niż przed 2015 rokiem, ale nadal jest problemem, z którym można się spotkać, warto jest pamiętać o tym, że tworzone zaplecza tematyczne pod strony docelowe, nie powinny mieć nic z tego co wyżej wymieniliśmy, tak aby pozycjonowanie było jakościowo na wysokim poziomie, a strony klientów bezpieczne. Pamiętajcie o uczciwej, wieloletniej pracy nad swoimi witrynami!
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)