Jak wiadomo SEO i content marketing to dwie odrębne sprawy, które w rzeczy samej na sukces marketingowy obie składają się w całość, można by rzec, iż idą łeb w łeb, tak aby pociągnąć daną stronę na wyżyny jakościowe jeśli chodzi o sukces sprzedażowy.
Zatem SEO i content marketing to jakby dwie strony medalu, tego samego medalu. W poniższym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytanie dlaczego właśnie samo SEO potrzebuje tyle treści aby było naprawdę konkretne i efektywne. Jeśli jesteście zainteresowani, zapraszamy do lektury!
Jak wiadomo kiedyś wystarczyło dobrze podlinkować stronę, poeksperymentować z budową strony, dobrze przygotować meta opisy i strona spokojnie szła do góry, potem jak wiadomo coraz większego znaczenia zaczęła nabierać treść, która była mnogo powielana i generowała ruch dla stron docelowych, tak zwane precle – katalogi z tekstami – przesądzały czasami o sukcesie różnych projektów.
Dziś jak wiadomo sprawa się dużo bardziej skomplikowała, nie wystarczy już niestety miernej jakości strona zapleczowa i linki z byle jakich źródeł, teraz trzeba się naprawdę napracować jeśli chce się odnieść sukces przy pozycjonowaniu strony.
Owszem, można nadal powiedzieć, że Link is a King, czyli linki świadczą o sukcesie pozycjonowania, ale niemniej ważne – a można by zaryzykować stwierdzenie – drugie w kolejności, (jeśli nie najważniejsze, w przypadku mniejszych stron) znaczenie posiadają oczywiście treści marketingowe, które są skrzętnie tworzone przez copywriterów z danych dziedzin wiedzy. Treść na stronie aktualnie odgrywa naprawdę kluczową rolę jeśli chodzi o notowania w indeksie wyszukiwarki, warto o tym pamiętać. Jednakże warto jest pamiętać, że nawet najlepsze treści na stronie nie przyniosą sukcesu w kwestii pozycjonowania, jeśli nie będzie odpowiednio przeprowadzona kampania SEO, która zgodnie z wytycznymi Google dla webmasterów naniesie mnóstwo poprawek do strony nadających jej walor użyteczności zarówno dla użytkowników internetu jak i samych robotów Google.
W czym zatem tkwi różnica między SEO a content marketing? Można by zaryzykować krótkie stwierdzenie – SEO to jakby techniczny aspekt organizacji treści na stronie zarówno od stront wizualnej jak i tej w kodzie, zaś content marketing to aspekty sprzedażowe i merytoryczne (jeśli chodzi o teksty związane z wiedzą, nie nastawione na cele sprzedażowe) odgrywające ogromną rolę od tej strony, która jest przydatna dla Kowalskiego, który szuka wiedzy, produktów, opisów itp., itd.
Gdzie zatem konkretnie SEO nakłada się z content marketing? Warto wspomnieć o trzech przypadkach:
Niewątpliwie znalezienie złotego środka jeśli chodzi o dobranie odpowiedniej promocji między SEO właściwym a content marketingiem to podstawa jeśli chodzi o zintegrowane działania zwane SEM – marketingiem internetowym (dla niezorientowanych to pojęcie łączy w sobie wszystkie działania, które związane są z działalnością marketingową na rzecz promocji strony w internecie).
Dlatego też warto jest na przykładzie każdej z promowanych stron dobierać odpowiednie środki mając na względzie końcowy efekt w postaci zadowolonej twarzy osoby, która nam to zleca. Powyższy artykuł miał za zadanie uzmysłowić Ci i nieco naświetlić sprawę jednego z najważniejszych czynników, które odgrywają kluczową rolę w całym przedsięwzięciu.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)