I nie da się ukryć, że każdorazowo należy sobie zadać pytanie, z czego to wynika? Z prostoty rozwiązania, zapewne tak, ale temat jest bardziej złożony i wynika z faktu tego, że Google ciągle stawia na udoskonalenie algorytmu i nie ma się co dziwić, konkurencja nie śpi i nikt nie ma monopolu na doskonałość, bynajmniej w kwestiach technicznych.
Co prawda dziś można śmiało powiedzieć, że Google posiada najważniejsze miejsce jeśli chodzi o wyszukiwarki, niemniej jednak zawsze może pojawić się coś jeszcze bardziej rewolucyjnego co w przyszłości zmieni świat kompletnie.
Nie wdając się w detale odnośnie przyszłości, skupmy się na tym co jest teraz – coraz większa popularność Direct Answers to fakt, z czego to wynika i na czym polega ów rozwiązanie? Postaramy się o tym napisać w niniejszym artykule!
Można by to przetłumaczyć dosłownie na „bezpośrednie odpowiedzi” - które pojawiają się jako pierwsze wyniki w wyszukiwarce pod dane hasło tematyczne. Ów odpowiedzi na podane hasło pojawiają się na samej górze, wyżej nawet od reklam kontekstowych i posiadają do 350 znaków najbardziej trafnej propozycji odpowiedzi (według algorytmu Google) pod dane hasło tematyczne, czasami też pojawia się obrazek lub miniatura zdjęcia.
Jak nie trudno się domyśleć fakt tego, że znajduje się na samej górze daje takiej informacji ogromną możliwość oddziaływania i każdy kto wpisze dane zapytanie i trafi na taką odpowiedź ujrzy ten wynik i będzie mógł się z nim zapoznać czytając szybką odpowiedź. Tego typu wpis pojawia się często na pozycji zwanej „0” i bywa też mylony z Grafem Wiedzy, który z kolei pojawia się po prawej stronie.
Nie da się ukryć, iż to aby się pojawić w Direct Answers wymaga sporego szczęścia, ponieważ Google klasyfikuje tylko jedną osobę do tego aby się tam znaleźć, dlatego warto jest zadać sobie nieco wysiłku aby wygrać w tym swoistym „konkursie”. Jakie zatem należy spełnia kryteria aby wygrać? Oto kilka wskazówek:
W znaczniku title strony należy umieścić pytanie;
Tworzyć należy treści ze zdaniami zaczynającymi się od „Co”, „Jak”, „Kiedy” itp.;
Wpis uzupełnić w treści fotografią w formie iniaturki;
Dodać znacznik rel=Author;
Udziela zwięzłych odpowiedzi na pytania;
Prowadzić standardowo normalne działania SEO.
Jak zapewne zauważyłeś ów kryteria najczęściej będą zapewne spełniały strony zawierające treści z Wikipedii, i tak, głównie właśnie z tej strony pojawiają się wyniki w Direct Answers, ale nie jest powiedziane, że nie pojawiają się też wyniki ze stron komercyjnych, bo tak też właśnie jest – strony muszą jedynie spełniać niektóre kryteria, takie jak długość za-indeksowania i odpowiednia jakość treści, które prezentuje ma się rozumieć.
Niewątpliwie warto jest powalczyć o topowe pozycje w Google, a tym bardziej warto jest powalczyć o pozycję Direct Answers, ponieważ jest to pierwsza pozycja w indeksie wyszukiwarki i nie trudno się domyśleć, że ma ona największą liczbę kliknięć. Z danych statystycznych warto jest powiedzieć, iż w 2015 roku było już ponad 50% zapytań niż rok wcześniej, a odpowiedzi wyświetlane w Direct Answers stanowią już ponad 5% całości wyświetleń, a ten współczynnik ciągle wzrasta – jest zatem o co walczyć.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)