Link building jest pojęciem ściśle związanym z SEO i tak naprawdę stanowi jego najważniejszy element. W dużym skrócie polega on na zwiększaniu liczby linków prowadzących do promowanej strony internetowej, co docenione jest przez Google i wynagradzane wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania.
Na początku warto rozróżnić linki zewnętrzne od wewnętrznych. Linki zewnętrzne prowadzą do promowanej strony z innych witryn internetowych. Z kolei linki wewnętrzne umieszczane są w obrębie promowanej witryny, głównie w celu ułatwienia użytkownikowi poruszania się po witrynie, ale także po to, by podbić pozycję strony w wyszukiwarce. Nietrudno się domyślić, że linkowanie wewnętrzne jest dużo prostsze od pozyskiwania linków zewnętrznych. Dla Google również linki zewnętrzne są bardziej wartościowe, ponieważ oznaczają, że strona jest ceniona przez internautów.
Jeszcze niedawno link building był tak skutecznym sposobem na osiągnięcie wysokiej pozycji w rankingu, że prowadził do wielu nadużyć. Polegały one np. na umieszczaniu bardzo dużej liczby linków wewnętrznych, uczestnictwo w systemach wymiany linków, czy wreszcie masowe umieszczanie linków na przeróżnych forach, często w ogóle niezwiązanych z tematyką promowanej strony. Tego rodzaju praktyki związane ze sztucznym generowaniem nienaturalnych linków w końcu nie spodobały się Google. Poskutkowało to wprowadzeniem algorytmu Pingwin, który dzisiaj takie praktyki szybko wyłapuje i wymierza za nie dotkliwe kary.
Link building jest bardzo ważny przy pozycjonowaniu strony, jednak wymaga od specjalistów SEO dużo większego wysiłku niż kiedyś. Przede wszystkim dzisiaj bardziej liczy się jakość linków niż ich ilość. Google szczególnie dobrze ocenia linki pochodzące z witryn o wysokim PageRank, czyli na przykład z popularnych blogów lub portali. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na pozyskiwanie linków jest tworzenie unikalnych i wysokiej jakości tekstów nawiązujących tematycznie do promowanej witryny, które potem umieszcza się na wartościowych stronach. Równie skuteczne są blogi firmowe (zewnętrzne lub w obrębie witryny), profile w portalach społecznościowych, czy też katalogi stron.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)