Jak wiadomo tworzenie stron w sieci jest zajęciem bardzo pasjonującym i niewątpliwie sporo osób prócz osobistej satysfakcji czerpie też z tego niezłe dochody. To co jednak stworzy webmaster jest tylko niejako początkiem czegoś więcej, a mianowicie przygodą z promocją stron w sieci, bo bez tego się nie obędzie. Nie da się ukryć, iż metodyk działania jest sporo i równie sporo już na ten temat napisano (również na blogu Sitepromotor, którego mamy nadzieję czytacie uważnie), dlatego w dzisiejszym opracowaniu postaramy się napisać o czymś o czym może mało kto z Was słyszał, a jest to opcja równie ważna jak i inne, ale równie mało znana, jak i również mylona z potocznie zwanym marketingiem szeptanym. O czym mowa? O amplifyingu... słyszałeś o tym? Jeśli nie, to zapraszamy do lektury!
Nasza analiza zagadnienia może zacznie się od zdefiniowania pojęcia. Zatem „Amplifying jest to narzędzie do wzmacniania i moderowania obecności marki w Internecie”. Amplifying opiera się na bezpośredniej komunikacji z odbiorcami produktów lub usług w sieci, a jak to się może odbywać? Oczywiście przez fora internetowe, komunikatory, vortale, portale, społecznościowe serwisy i grupy dyskusyjne i tak dalej.
A jak wyglądają takie działania w praktyce? Bo tutaj właśnie warto jest o tym napisać, aby ludzie rozumieli na czym polega różnica między amplifyingiem a marketingiem szeptanym. Ogólnie można rzec, iż jest to ogół działań promocyjnych subtelnie prowadzonych w społeczności internetowej, tak aby dotrzeć z informacją o marce do określonej grupy docelowej. Działania te są prowadzone z sukcesem wtedy gdy lider opinii nakieruje potencjalnego biorącego udział w dyskusji na konkretny promowany produkt lub usługę, tudzież inni biorący udział w dyskusji będą sami się na ten produkt kierowali.
Wiadomą sprawą jest to, że dobrze przeprowadzona kampania nigdy nie powinna przyjmować charakteru fałszywego opiniowania (tzw. fake review), natomiast prowadzący taką kampanię ma za zadanie niejako zmuszać innych do tego aby wypowiadali się w danym temacie, czyli o konkretnym produkcie albo marce. Jeśli osoby odpowiadają niejako zgodnie z założeniami, czyli tak żeby opinie były pozytywne i korzystne dla produktu lub marki to lider opinii tylko się temu przygląda niejako, natomiast jeśli się mijają z prawdą i są krzywdzące to lider może inicjować swoje wypowiedzi i je korygować.
Metod i przykładów stosowania tego typu promocji jest sporo, warto jest wiedzieć o jednej prostej zasadzie – monitorowanie i pisanie w tym momencie prawdy o produkcie jest najważniejsze i założenia takiego należy się trzymać bezwzględnie. Aby osiągnąć dobre efekty podczas takich działań w sieci trzeba pamiętać o takich kwestiach jak:
lider musi mieć spore rozeznanie w danej branży;
lider musi znać się bardzo dobrze na produktach i usługach, o których pisze;
lider musi mieć wysoką jakość komunikowania się z odbiorcami i umiejętność prowadzenia polemiki bez generowania konfliktów.
Nie da się ukryć, iż prowadzenie polemiki w różnych mediach internetowych na zasadzie amplifyingu jest na pewno jedną z opcji aby dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej i móc subtelnie przekazać dobre opinie o danych usługach albo produktach. Założenie jakie przyświeca tego typu działalności jest proste – w najbardziej subtelny sposób promować daną markę i produkty. Jeśli jeszcze do tej pory nie próbowaliście tego typu metodyki działania, powinniście koniecznie nadrobić braki.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)