Branża e-commerce jak wiadomo narzuca różne formy działania, które w efekcie mają przynieść korzyść tym, którzy prowadzą swoje strony internetowe. Wniosek, który się nasuwa zatem jest prosty – nie każda strona internetowa spełniać ma takie same zadania, ponieważ zależy to konkretniej od tego jakie cele ma realizować. Są strony wizytówki, e-sklepy, klasyczne strony firmowe i strony domowe osób prywatnych a ponadto blogi, fora dyskusyjne i witryny social media. Jak widać jest tego trochę, dlatego też jak wiadomo warto jest nieco temat przeanalizować a już na pewno rozpisać to co jest niezbędne na stronie i winno się na to zwrócić szczególną uwagę.
Tak jak napisano powyżej, tak też postaramy się przedstawić poniżej, jest to proste zestawienie, które jednak wymagać będzie pewnej systematyzacji wiedzy, dlatego też warto jest to w punktach przedstawić. Zatem tak:
LOGO – początkowa sprawa, która powinna być jakby oczkiem w głowie każdego prowadzącego swoją firmę, a nawet takich, którzy tych firm nie prowadzą. Właściwe logo jakie pojawiać się może na stronie i innych gadżetach reklamowych to podstawowa sprawa, która pozwalać będzie w przyszłości zidentyfikować Twoją firmę/osobę, pamiętaj zatem o tym aby na samej górze strony po lewej stronie pojawiło się małe logo;
MENU – ważna sprawa z punktu widzenia UX i UI, właściwie zaprojektowane menu będzie bardzo użyteczne i pozwoli zachować odpowiednie rozeznanie czytelnika na stronie, będzie wiedział też jak może wrócić w ścieżce podstron, na które się zagalopował jeśli w menu będą odpowiednio zaimplementowane 'okruszki';
OFERTA – to co powinno znajdować się na stronie, na której ktoś ma coś do zaoferowania. Niewątpliwie bardzo ważna sprawa i nikt nie powinien nie zaniedbywać tego typu aspektu własnej strony, dlatego też i Ty pamiętaj aby ten dział był w szczególności dobrze dopracowany;
CALL-TO-ACTION – przyciski, które motywują do działania są bardzo ważne, dlatego też trzeba pamiętać o tym, żeby dobrze zaprojektować guziki, które są za to odpowiedzialne;
KORZYŚCI – jeśli chodzi o samą ofertę to sprawa jest oczywista, że wiele osób umieszcza to na stronie, ale nie każdy pamięta o tym aby zamieścić na stronie opis tego, DLACZEGO akurat w tej firmie a nie innej warto jest nabyć jakąś usługę albo produkt. Zatem i Ty nie zapomnij o tym dziale;
PORTFOLIO – jeśli osoba prowadząca firmę zajmuje się swojego rodzaju „webowym rękodziełem” - jest webmasterem lub programistą – może mieć też w dziale z portfolio takie kwestie, które związane są z prezentacją tego co też do tej pory się wykonało;
O NAS – dział, który szczególnie powinien być też wyszczególniony, ponieważ można tutaj rozpisać silne walory tego, że ktoś ma dobrą kadrę zawodową albo jeśli działa samodzielnie jest też dobrym ekspertem w tejże dziedzinie;
STOPKA – element bardzo ważny, w którym powinno się dodać prócz linków do strony „kontakt” także wskazanie na „politykę prywatności”, „regulamin”, można tutaj też dać linka do oprogramowania, które pozwoli wywołać konsultanta online albo też bezpośrednio umieścić na stronie dodatek, który wyskakuje u dołu strony.
Jak widać powyższe zestawienie zdaje się być dość oczywiste, ale warto jest o tym wspomnieć, ponieważ nie każdy pamięta o wszystkich detalach z tym związanych. Zestawienie ma oczywiście charakter katalogu otwartego, dlatego też jeśli ktoś uważa, że jest jeszcze jakaś fajna opcja do dodania na liście może do Nas o tym napisać. Mamy nadzieję, że artykuł wydał się być pomocny i każdy będzie zadowolony.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)