Jak wiadomo znane polskie przysłowie mówi „reklama dźwignią handlu” zatem jeśli ktoś działa na falach internetu niewątpliwie również powinien mieć to na względzie i zainteresować się różnego rodzaju formami promocji, w których skład prócz działań ogólnie zwanych SEM wchodzą też między innymi reklamy kontekstowe, a są nimi w przypadku Google – AdWords. W dzisiejszym artykule postaramy się Wam napisać co też nowego właśnie ma do zaoferowania Google w tej kwestii, zmiany o których mamy zamiar pisać po części są już wprowadzone, a z drugiej strony będą dopiero wchodziły niebawem, zatem warto jest mieć czas aby się do nich przygotować.
Jak wiadomo do tej pory były możliwe i dostępne 4 rodzaje typów dopasowania słów kluczowych, teraz doszła kolejna metoda i wywoła to na pewno uśmiech na twarzy nie jednej osoby, a mianowicie mamy aktualnie następujące możliwości:
dopasowanie do wyrażenia – zawierające daną frazę i zbliżone odmiany;
dopasowanie przybliżone – uwzględniające wszelkie odmiany fraz na czele z synonimami;
dopasowanie ścisłe – na konkretne słowo kluczowe;
dopasowanie wykluczające – pomijające jakąś frazę;
dopasowanie polegające na modyfikacji dopasowania przybliżonego – polega na zmodyfikowaniu hasła lub jego odmian w dowolnej kolejności;
Phrase Match Modifier – NOWA możliwość polegająca na dopasowaniu do wyrażenia z modyfikatorem. Ta opcja powinna się w szczególności sprawdzić w przypadku kampanii gdzie szczególnie ważne znaczenie ma kolejność wyrazów we frazach, na które targetuje się reklamy. Metoda ta zatem daje większą kontrolę nad hasłami, na które ma się wyświetlać nasza kampania.
Warto wspomnieć też o tym, że Google zapowiedziało o zamykaniu starych kont Adwords, które nie były używane przez ostatnie 15 miesięcy, jednakże będzie istniała możliwość jednorazowego przywrócenia konta w razie gdyby ktoś zechciał wrócić do kampanii, wtedy istnieje możliwość przywrócenia konta, które zostanie przywrócone na 3 miesiące i w tym czasie trzeba wykonać jakieś posunięcia związane z przeprowadzeniem kampanii, tak aby w tym czasie wykazać, że faktycznie chce się z tego korzystać, po tym czasie zostanie utracona możliwość korzystania z Google Adwords API.
A co z propozycjami reklam tekstowych? Jak się okazuje Google wprowadziło też małe unowocześnienie polegające na tym, iż system będzie sam generował propozycje nowych reklam tekstowych, które będzie można używać we własnych kampaniach.
Jak się okazuje Google testuje też całkowicie nową możliwość wyświetlania reklam polegającą nazwaną roboczo „kampanią eksperymentalną z lokalnymi reklamami w wyszukiwarce” . Ta opcja nie jest jeszcze oficjalnie dostępna dla wszystkich, tylko dla wybranych, a jej cechą ogólną jest to, że promocja w wynikach lokalnych będzie odbywać się tylko i wyłącznie na podstawie wpisów w Google Moja Firma. Całość rozwiązania bazuje na tym, że użytkownikowi zalogowanemu na swoje konto jest wyświetlana taka reklama, która pozwala najlepiej odpowiedzieć jego oczekiwaniom i jest skierowana do niego, ponieważ dana firma znajduje się najbliżej niego.
Jak wiadomo nowości w Google pojawiają się bardzo często i szybko trzeba się do nich dostosowywać, dlatego też i w przypadku reklam AdWords nie dziwne iż pojawi się nowy panel zarządzania, o którym napisaliśmy powyżej. Zmiany, o których mowa będą następowały stopniowo, teraz jest możliwość przełączania się pomiędzy poszczególnymi trybami, starym i nowym, natomiast już dziś wiemy, iż Google zapowiedziało to, iż do końca roku zostanie wprowadzona odsłona w nowym wydaniu.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)