Jak wiadomo tworzenie stron internetowych i analiza ich działania pod kątem SEO to jedne z kluczowych spraw jakimi zajmują się wyspecjalizowane grupy osób, które posiadają naprawdę spore możliwości jeśli chodzi o wykreowanie wizerunku marki. Jednym z czynników, który podczas prac nad udoskonalaniem tego co jest już na stronie zrobione jest niewątpliwie sprawdzanie prędkości wczytywania się stron. Prócz darmowych rozwiązań, które mogą w tym pomóc są też bardziej wysublimowane narzędzia do benchmarkingu pozwalające na dokonywanie lepszej analizy tego zagadnienia pod kątem porównania z konkurencją, taką możliwość daje User Experience Chrome Report. Jak tego dokonać, postaramy się napisać w tym artykule!
Jak wiadomo rynek przeglądarek internetowych w Polsce na dzień dzisiejszy jest zdominowany przez przeglądarkę Chrome, która posiada ponad 70% rynku i dlatego tak ważne jest aby właśnie napisać o User Experience Chrome Report, który jest zbiorek statystyk na temat szybkości ładowania stron przez użytkowników. Na samym początku warto jest napisać, jakie statystyki powinien spełniać użytkownik Chrome, aby dane były gromadzone: 1) synchronizowana historia przeglądania, 2) brak ustawionego hasła dla synchronizacji, 3) włączone raportowanie statystyk użytkowania.
Jakby nie patrzeć tylko tyle i masz darmową bazę danych o konkurencji.
No dobrze, a jak poustawiać wszystkie dane tak aby było wszystko pięknie nam prezentowane? Oto nieco detali:
podajemy dokładny adres www, który nie może się kończyć na „/”;
podajemy zakres dat, który mówi nam niejako o przyspieszeniu działania stron w czasie;
ustawiamy rodzaj urządzenia na jakim wczytywać się będzie strona np. telefon albo tablet;
rodzaj połączenia, np. sieć 3G albo 4G;
kraj pochodzenia.
Takie dane pozwolą na uzyskanie danych, które pozwolą nam dowiedzieć się właśnie o tym jak szybko wczytuje się jakaś strona konkurencji. Wiadomą sprawą powinno być też, że dane które są wczytywane są oczywiście pobierane z Google PageSpeed Insights.
Nie da się ukryć, że znajomość takich faktów jak to jak szybko wczytuje się strona konkurencji w wersji mobilnej w mieście albo daleko od miasta oraz wiele innych i tym podobnych elementów może mieć znaczące znaczenie jeśli chodzi o możliwe opcje większego wydatkowania na cele polepszenia i usprawnienia wczytywania się stron pod tym kątem. Dane, które są dostępne są tylko i wyłącznie danymi wewnętrznymi Google, dlatego jeśli ktoś z Was ma taką możliwość powinien koniecznie korzystać z takich możliwości i analizować takie zagadnienie aby móc klientom jasno przedstawić sprawę.
Na pewno darmowa opcja jaką umożliwia sama przeglądarka od Google powinna być przez speców od SEO wykorzystywana podczas prac nad pozycjonowaniem stron, i na pewno konieczność skorzystania z odpłatnego BigQuery podczas prac nad tym zagadnieniem nie powinno być dla Was wielkim zdziwieniem, bo jak ma się dostęp do tak ogromnej bazy danych za darmo, to już ta skromna opłata nie powinna być problemem.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)