Jak większość z Was zapewne już wie, Google to przodująca na rynkach światowych wyszukiwarka internetowa, która pozwala na odnalezienie mnóstwa informacji w sposób szybki i przejrzysty. Jak również wiadomo są też dodatkowe usługi, które wchodzą w skład tej ogromnej maszynerii marketingowej z Kalifornii, jedną z takich usług jest znana pewnie wielu osobom Adwords Google, które najkrócej rzecz ujmując jest platformą pozwalającą na przeprowadzanie kampanii reklamowych w wyszukiwarce.
Właśnie tej platformie chcieliśmy poświęcić nieco uwagi i napisać ten mini przewodnik, który pozwoli każdemu bezproblemowo poruszać się w podstawowym zakresie po tej aplikacji.
Weźmy dla przykładu taką sytuację – masz zamiar zrobić zakupy w sklepie internetowym albo nawet tradycyjnym i masz zamiar znaleźć interesujące Ciebie informacje w takiej lokalizacji, która będzie bliska Twojemu miejscu zamieszkania, dlatego wpiszesz dla przykładu w wyszukiwarce: sklep rtv Wrocław. W odpowiedzi na Twoje zapytanie otrzymasz mnóstwo wyników, wśród których znajdą się też między innymi takie, które oznaczone są „flagą” - reklama – ta też właśnie reklama jest formą reklamy serwowanej przez system reklam kontekstowych Adwords, zaś reszta wyników stanowi wyniki z wyników naturalnych lub też Map Google. Takie linki sponsorowane – w zależności od konkurencyjności słów i fraz – mogą się trafić w większej lub mniejszej ilości na górze i dole strony internetowej.
To jak umieszczane są reklamy przyjąć można w standardzie: 3 linki sponsorowane na górze indeksu max + maksymalnie 8 linków po prawej stronie w kolumnie oraz 3 linki na dole. Takie standardy przyjęło Google, można też spodziewać się tego typu reklam na stronach partnerskich, dzięki którym osoby zainteresowane mogą wyświetlać reklamy w różnej formie.
Na samym początku jak wiadomo trzeba się zarejestrować na stronie: http://www.google.com/adwords/, do tego będziemy potrzebować konta e-mail z domeny gmail.com, dlatego jeśli ktoś nie posiada u nich jeszcze założonej skrzynki e-mail, to będzie musiał sobie założyć, ponieważ bez tego nie ruszy. Następnie podczas tworzenia konta będzie konieczność zdefiniowania takich danych jak kraj, waluta i strefa czasowa. Po tym kroku będziemy mieli dostęp do narzędzi Google Adwords, dzięki którym zaplanujemy swoją kampanię reklamową i będziemy mogli cieszyć się postępami naszej akcji reklamowej w sieci.
Może pytanie wydawać się błahe, ale w gruncie rzeczy Google to nie jedyna i konieczna oraz w dużej mierze najlepsza platforma reklamowa w sieci jaka jest dostępna, są bowiem inne alternatywne rozwiązania – którym w niniejszym opracowaniu nie poświęcimy czasu z racji ograniczoności tegoż artykułu – ale warto wiedzieć, iż na pewno sam fakt tego, że znajduje się ona w ramach samej wyszukiwarki jako integralna część to trzeba powiedzieć stanowczo, że TAK. Jako cechy, które miałyby nas przekonać do tego typu działania warto było by przytoczyć:
Jak się okazuje obsługa techniczna jest prosta, warto jest pamiętać, że ograniczenie się w doborze kilku słów kluczowych i pozostawienie całego procesu samemu sobie to zdecydowanie za mało, trzeba pamiętać aby się nieustannie edukować i potrafić na podstawie odpowiednich analiz czynić odpowiednie kroki w celu udoskonalania procesu, który już się wdrożyło. Niniejsze opracowanie jest zbyt małe aby wskazać Wam jak się tym zająć, ale możliwe że w przyszłości poświęcimy na ten temat więcej uwagi (chociaż pewnie jak śledzisz czytelniku nasz blog, nie raz poruszano tematy pokrewne tyczące się zagadnienia analizy słów kluczowych i dobierania odpowiednich tak aby uzyskać najlepsze efekty), kontynuując niniejszy temat z cyklu Adwords Google.
Warto jest sobie jednak odpowiedzieć w tym wątku jednoznacznie na jedno zagadnienie, które niewątpliwie jest trudne, ale i też przynieść może uspokojenie dla tych, którzy szczególnie dbają o swoje budżety – tak, ta forma reklamy jeśli jest dobrze zaplanowaną kampanią reklamową przyniesie spodziewany efekt w postaci większej liczby wejść na Twoją stronę, a to powinno się z kolei przełożyć na odpowiednią konwersję z Twojej strony.
No dobrze, a jeśli już chcesz się szkolić dalej w tej kwestii bo wierzysz w nasze zapewnienia co do skuteczności działania tej formy reklamy kontekstowej? Czy jesteś zdany na nasz blog albo inne tym pokrewne? Odpowiedź jest prosta – NIE – ponieważ masz możliwość korzystania też z porad i tutoriali, które mieszczą się na oficjalnym blogu Google Adwords pod adresem: http://adwords-pl.blogspot.com/ jak i tym pokrewnych blogach, które są mocno powiązane z samą firmą (chociaż nie stanowią oficjalnego źródła informacji jak w przypadku powyższego, przyp.autor).
Jak widzisz narzędzie do kontekstowego reklamowania się Twojej firmy w wyszukiwarce internetowej o nazwie Adwords, jest bardzo ciekawą alternatywą dla powszechnie stosowanych reklam graficznych i tekstowych na sieci. Niewątpliwie tego typu rozwiązanie będzie zawsze ciekawą alternatywą dla podstawowych form reklamy w sieci internetowej, ponieważ pozwala ona na integrację z samą wyszukiwarką i umieszczanie tychże reklam również na stronach, które zdecydowały się przystąpić do programu i umieszczać reklamy na swoich powierzchniach reklamowych.
Trzeba też jasno powiedzieć, że mechanizm działania i zaawansowanie tegoż jest tak duże, że nasze skromne opracowanie ma za zadanie jedynie zachęcić Cię internauto do tego aby zacząć z niego korzystać i doszkalać się w tym zakresie, aby umieć w pełni wykorzystać potencjał jaki drzemie w reklamie kontekstowej Google.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)