Jak wiadomo pozycjonowanie w dzisiejszych czasach to już wyzwanie dla nie jednej firmy, która się tym profesjonalnie zajmuje. Pozycji w indeksie na topie jest niestety tylko 10, konkurencji ciągle przybywa, a zmiany w algorytmie idą ciągle w tą stronę aby – co niestety trzeba przyznać szczerze – rynek „wykosić” na rzecz reklam kontekstowych albo bardziej rewolucyjnych metod przedstawiania informacji w wyszukiwarce.
W tymże zestawieniu prac nad stronami, niewątpliwie pozycjonowanie LONG TAIL jest największym wyzwaniem, ponieważ – jak zapewne spece wiedzą – pozycjonowanie jednej strony na wiele fraz tematycznych jest najtrudniejsze. No dobrze, tyle już wiemy, zatem co trzeba by zrobić aby działać tak, aby było wszystko po kolei dobrze wykonane? Zapraszamy do lektury!
Jak się okazuje prosta – żeby nie powiedzieć banalnie prosta i łatwa kwestia – analizt wstępnej jeśli chodzi o działania konkurencji i to pod jakie frazy się pozycjonują liderzy w indeksie. Tak właśnie, od tego trzeba zacząć i firma, która zajmuje się Waszą stroną powinna mieć naprawdę solidne zaplecze marketingowe aby wiedzieć pod jakie hasła promować Wasz serwis. Wstępne rozeznanie odnośnie fraz jakie prowadzi konkurencja jest doskonałym sposobem na to, aby dobrać odpowiednie frazy i nie marnować czasu i pieniędzy na inne.
Powyższy krok już nas nieco nakierował, ale trzeba jeszcze raz sobie o tym powiedzieć. Skoro już będzie znana wstępna analiza słów i fraz tematycznych (których przecież może być nawet setki, jeśli chodzi o większe serwisy), to niewątpliwie trzeba wiedzieć jakie są najważniejsze słowa lub frazy. Trzeba ich wybrać maksymalnie 10 i zdecydowanie mocno na nich się skupić, następnie można dokładać kolejne hasła i danej firmie, która się tym zajmuje trzeba też o tym stanowczo powiedzieć, że jeśli osiągnie się efekt początkowy, potem można działać na szerszych horyzontach. Nie trzeba chyba nikomu mówić aby podczas analizy stosować między innymi googlowskie narzędzie → https://adwords.google.com/home/tools/keyword-planner/
Kontynuując wątek trzeba powiedzieć, że skoro mamy już podstawowe hasła, można by 'szarpać' dodatkowe możliwe zestawienia fraz tematycznych. Tutaj wytyczne w zasadzie są standardowe trzeba pamiętać o tym, że każda fraza powinna zawierać przynajmniej 3 słowa tematyczne. Warto tutaj oczywiście też wszystko porównać z zestawieniami konkurencji, chociaż jeśli chodzi o te dodatkowe frazy nie muszą one być ściśle analizowane z zestawieniami konkurencji, wystarczy w zasadzie, że dokona się analizy pod jednego tylko konkurenta.
Nie mogło w całym zestawieniu działań zabraknąć kontroli „po-wykonawczej”, można by tę kwestię tak roboczo ująć, ale nie ukrywajmy – dobrze przeprowadzona optymalizacja treści i przebudowa strony pod hasła tematyczne to kluczowa sprawa, którą trzeba potem przeanalizować. Można oczywiście samodzielnie przeprowadzać wszystkie analizy używając swoich sprawdzonych technik i narzędzi, można posiłkować się też takimi stronami jak np. ta tutaj → https://www.semrush.com/features/position-tracking/ Ważne jest aby móc wyciągnąć jakieś realne wnioski z przeprowadzonych działań.
Niewątpliwie trzeba powiedzieć, że działania na rzecz pozycjonowania pod kątem wielu fraz tematycznych mogą wymagać dużo większego zaangażowania niźli miało by to mieć miejsce podczas zwykłego pozycjonowania kilku fraz. Działania związane są nie tylko z koniecznością dokonywania pogłębionych analiz i nieustannego czuwania nad tym, ale również przebudowy strony i konieczności o wiele intensywniejszych działań związanych z linkowaniem, budową solidnego zaplecza pozycjonerskiego i szeroko zakrojonych działań w ramach marketingu szeptanego w mediach społecznościowych i tak dalej.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)