Jak wiadomo dla Google nigdy nie będzie za mało jeśli chodzi o kwestie innowacji i zmian w algorytmie swojej wyszukiwarki. Można by rzec, iż sama wyszukiwarka ma obsesję na punkcie dokonywania zmian w jej kodzie. Mało kto zdaje sobie sprawę, iż prócz większych zmian w algorytmie, które są oficjalnie ogłaszane raz na jakiś czas, praktycznie co kilka dni jest coś modyfikowane.
Mało kto też zdaje sobie sprawę, że dzisiejsze rozwiązanie w przyszłości może wyglądać dużo bardziej rewolucyjnie, niż nam się wydaje. No dobrze, ale dziś skupmy się na tym co widzimy i możemy to opisać, mianowicie o tym jak Google pokazuje wyniki zapytań.
To jak wiadomo jest to podstawowy opis znajdujący się pod tytułem adresu danej strony internetowej zawierający aktualnie do 230 znaków. Dla tych, którzy nie wiedzą do tej pory co to jest poniższa grafika powinna być pomocna:
http://www.webistorm.com/wp-content/uploads/2017/12/google-snippet.png
W zasadzie nie ma co tutaj dodawać, ponieważ funkcjonalność mówi sama za siebie. Opis witryny jest standardowy, chociaż pierwotnie zakładał długość 160 znaków (czasami tak jest), aktualnie jest rozszerzony do 230 znaków.
Ta opcja w dowolnym tłumaczeniu oznacza „polecane sugerowane odpowiedzi” dla danego zapytania. Ów odpowiedź w przeglądarce znajduje się bezpośrednio nad wyniki naturalnymi i z reguły jest ona formą definicji ( w dużej mierze) zaczerpniętej z najbardziej znanej encyklopedii, czyli wikipedii. To jak wygląda to rozwiązanie pokazuje poniższa grafika:
https://searchengineland.com/figz/wp-content/seloads/2015/07/what-is-rfp-serp-with-confluent.png
Nie da się ukryć, iż rozwiązanie w dużej mierze upraszcza i usprawnia dotarcie do (bynajmniej teoretycznie) najbardziej odpowiedniej wersji z odpowiedzią na nasze zapytanie.
Jest to opcja ukazująca wyniki z odpowiedziami w bardzo ciekawy i można by rzec rewolucyjny sposób. Otóż wśród wyników naturalnych pojawiają się swojego rodzaju boksy z odpowiedziami, które nieco przypominają reklamy kontekstowe, chociaż nie mają nic z nimi wspólnego. To narzędzie można spotkać głównie w angielskim Google, w Polsce tego jeszcze nie widziałem osobiście, ale pewnie to kwestia czasu. Jak wygląda ten „bajer” obrazuje poniższa grafika:
https://s3.amazonaws.com/images.seroundtable.com/google-best-answer-boxes-desktop-1512475494.png
Jak widzisz, w boksach poniżej masz możliwość przeglądania trzech odpowiedzi, które zapewne domyślnie są niejako propozycjami najbardziej trafnych definicji z odpowiedziami na Twoje zapytanie w wyszukiwarce.
Jak się okazuje Google idzie też w kierunku tego aby pokazać innym w zabawny sposób odpowiedzi na niektóre pytania. Oczywiście funkcjonalność nie jest jeszcze dostępna w Polsce i można z niej korzystać dopiero w amerykańskiej googlarce, ale pewnie to kwestia czasu. To jak działa ta funkcja niech zobrazuje nam z kolei ta grafika:
https://metrouk2.files.wordpress.com/2017/12/pri_62469816.jpg?w=748&h=449&crop=1
Jak widzicie, na pierwszym miejscu odnośnie odpowiedzi z życiowych spraw znanych osób widać wideoklipy, na których znajdzie się upragnione odpowiedzi na zadane pytania.
Niewątpliwie przedstawione wyżej formy prezentacji wyników zapytań są tylko i wyłącznie ścisłym obecnym minimum, które pewnie z czasem ulegnie zmianie na bardziej zaawansowane rozwiązania. Naszym zadaniem było przedstawić Ci co też dziś google oferuje w tej kwestii. Jak pewnie zauważyłeś niektóre rozwiązania nie są dostępne jeszcze w Polsce, ale pewnie to kwestia kilku(nastu) miesięcy zanim zawina to rozwiązanie w naszej wersji wyszukiwarki.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)